نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. شهريور 1394 - 20:57   |   کد مطلب: 16717
معاون ‌آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه امسال توزیع متوازن رشته‌ای در این شهرستان به خوبی انجام شده است،گفت: امسال ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان ملایر به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش هدایت شدند.

به گزارش ملایری‌ها محسن سیاوشی، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به شرکت یک هزار و 29 داوطلب در کنکور 94 در این شهرستان گفت: بیشترین داوطلبان ملایر یعنی 529 نفر از این تعداد در رشته تجربی تحصیل کرده بودند.

 وی با اشاره به اعلام نتایج نهایی کنکور و قبولی دانش‌آموزان ملایری افزود: با اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 20 دانش‌آموز شهرستان در رشته پزشکی، 10 نفر در رشته دندان‌پزشکی و 6 نفر نیز در رشته داروسازی پذیرفته شده‌اند.

سیاوشی با بیان اینکه این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: در رشته‌های فنی و مهندسی نیز 35 نفر از دانش‌آموزان ملایر در دانشگاه‌های به نامی چون دانشگاه تهران، صنعتی شریف، خواجه نصیر، امیرکبیر و غیره پذیرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه چند سال است در سطح کلان وزارتخانه سیاست توزیع متوازن رشته‌ای اجرا می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری مهارت کافی برای حضور در بازار کار را ندارند سیاست این است که دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بروند تا بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی کسب و کاری برای خود راه‌اندازی کنند.

سیاوشی افزود: امسال 500 نفر از دانش آموزان شهرستان به سمت رشته تجربی، 450 نفر رشته ریاضی و 400 نفر نیز به سمت رشته انسانی هدایت شدند، همچنین 1200 نفر از دانش‌آموزان شهرستان نیز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش ادامه تحصیل می‌دهند.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در این زمینه در شهرستان اظهار داشت: امسال توزیع متوازن رشته‌ای در ملایر به خوبی انجام و رعایت شده است، اولویت‌بندی هدایت دانش‌آموزان به سمت هر رشته نیز براساس معدل، برگه هدایت تحصیلی و دروس هدف دانش‌آموز انجام شده است.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

آخرین اخبار