نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. شهريور 1394 - 22:50   |   کد مطلب: 16742
حساب توییتری منتسب 'حسن روحانی' همزمان با عید سال نو یهودیان که 'روش هشانا' نامیده می‌شود، در پیامی، این مناسبت را به یهودیان شادباش گفت.

 به گزارش ملایری‌ها به نقل از راه دانا، در این پیام به زبان انگلیسی، ابراز امیدواری شده که «ریشه‌های مشترک (ادیان) ابراهیمی، تعمیق احترام، و صلح و تفاهم متقابل را در پی آورد»!

این پیام با عبارت عبری «لشانا تووا» (به امید سالی خوب) همراه شده است!

این پیام شباهت زیادی به اظهار نظر جنجالی لیدر جریان انحراف در دولت قبل در مورد مردم اسرائیل دارد، اظهاراتی که با واکنش گسترده نیروهای انقلابی و در راس آن رهبر معظم انقلاب همراه بود.

رادیو فردا با انتشار تصاویری هدفدار نوشت:حساب توییتری منتسب به رییس جمهوری ایران همچنین عکسی از نیایش شماری از مردان یهودی ایران را همراه کرده است. 

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، نیز «روش هشانا» و مناسبت «پسح» را قبلاً شادباش گفته است. 

آقای ظریف دو سال پیش در پاسخ به یک توییت دختر نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دمکرات در مجلس نمایندگان، نوشته بود «مردی که هولوکاست را انکار می‌کرد، رفته است؛ روش هشانا مبارک»!

حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رییس جمهوری در امور اقلیت‌ها، در دو سال اخیر بار‌ها با یهودیان ایرانی دیدار کرده و در مناسبت‌های آن‌ها شرکت کرده است. 

خبرنگاران خارجی، از جمله خبرنگار روزنامه یهودی نیویورکی «فوروارد» که به تازگی برای تهیه گزارش به ایران رفتند، تاکید کردند که یهودیان ایران از آزادی کامل برای انجام نیایش مذهبی خود برخوردار هستند و با وجود خصومت ده‌ها ساله میان جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل، آن‌ها زندگی آسوده‌ای دارند. 

پیام شادباش حسن روحانی در «روش هشانا» برای یهودیان در حالی است که این ایام با تشدید تلاش‌های رژیم غاصب اسرائیل علیه توافق هسته ای ایران و قدرت‌های جهانی مصادف شده است. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار