نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. شهريور 1394 - 11:47   |   کد مطلب: 16748
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذار به حمایت نیاز دارد و بسیاری از سرمایه‌گذاران در چرخه کاغذبازی گیرکرده و از کار خود صرف‌نظر می‌کنند.

علی نعمت چهاردولی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در این زمینه اظهار داشت: حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های مهم  برون‌رفت از مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی تکیه به داشته‌های داخلی متکی نبودن به خارج بوده که با هر فشار سیاسی و زورگویی کشورهای خودکامه این اقتصاد لطمه ببیند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی در هر منطقه‌ای از کشور با توجه به توانمندی‌های آن منطقه قابل‌اجرا بوده و در شهرستان ملایر پتانسیل‌های بالای برای اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

* کشاورزی و انگور و کشمش

وی گفت: کشاورزی در شهرستان ملایر دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و وجود 11 هزار هکتار باغ زیر کشت انگور فرصت مناسبی برای ایجاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملایر است.

چهاردولی گفت مشکل آب و آبیاری یکی از مشکلات مهم درزمینهٔ کشاورزی بوده که با حمایت مسئولین و اعطای تسهیلات و اجرای طرح فراز و رفع این مشکل کمک مهمی به اقتصاد شهرستان خواهد شد.

وی گفت: ملایر دارای رتبه اول صادرات در استان درزمینهٔ کشمش بوده و جلوگیری از خام فروشی کمک مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: کشمش ملایر به ترکیه صادرشده و با برندهای  ترکیه وارد بازار اروپا و آمریکا صادر می‌شود که ایجاد برند و صنایع تبدیلی و صادرات کشمش ملایر بانام و برند شهر راهی مطمئن در ارزآوری و اقتصاد مقاومتی در شهر ملایر است.

* صنایع دستی ومبل و منبت

وی صنایع‌دستی ملایر را یکی دیگر از توانمندی‌های ملایر در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد و بیان کرد: شهرستان ملایر دارای جایگاه ویژه‌ای در صنایع مبل و منبت و صنایع‌دستی بوده ولی این صنعت نیز با مشکل برند و با خام فروشی همراه است.

چهاردولی افزود: کلاف‌های  خام منبت ملایر به تهران و بازارهای مبل فرستاده‌شده و زحمت اصلی کار برای منبت‌کاران ملایری بوده و سود حاصل را نمایشگاه داران تهران می‌برند.

وی واردات را یکی دیگر از مشکلات این صنعت دانست و بیان کرد: کیفیت منبت و مبل ملایر بسیار بالا بوده ولی به‌جای حمایت از این صنعت و صادرات آن مبل‌های ترکیه‌ای و مصری وارد کشور می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای حمایت از این صنعت در سفر رئیس‌جمهور خواهان تعیین تکلف وضعیت نمایشگاه  فروشگاه دائمی مبل و منبت بودیم.

وی گفت: منبت‌کاران و فعالان ملایر در این صنعت برای دریافت تسهیلات با مشکل مواجه می‌شوند و اقتصاد مقاومتی زمانی اتفاق می‌افتد که حمایت هم انجام شود.

* آثار تاریخی و گردشگری

چهاردولی گردشگری در ملایر را یکی دیگر از راه‌کارهای اقتصاد مقاومتی داست و بیان کرد: ملایر با توجه به قدمت تاریخی و وجود بناهای تاریخی فراوان نیازمند معرفی این آثار در کشور است.

وی افزود: وجود ارگ نوشیجان که یک اثر بی‌نظیر در کشور است، شهر زیرزمینی سامن، قلعه میر فتاح و چندین قلعه مشابه د سطح شهرستان ملایر و بافت‌های تاریخی روستاها و شهرهای ملایر همگی توانمندی برای ایجاد اقتصادی پویا در شهرستان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از آثار تاریخی ملایر اگر در شهرهای دیگر وجود داشت اکنون به محلی پر گردشگر تبدیل‌شده بود ولی ه بعضی از این آثار هیچ توجهی نمی‌شود.

وی افزود: مسئولین میراث فرهنگی در استان فقط به مرکز استان توجه نکنند و به سایر نقاط استان نیز توجه کنند چراکه بسیاری از آثار باستانی و تاریخی در شهرهای و روستاهای مختلف نیاز به توجه ویژه دارند.

چهاردولی وجود معدن فراوان را یکی دیگر از توانمندهای شهرستان ملایر برای شکوفایی اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد:  ملایر دارای معادن بی‌نظیر سیلیس در کشور، معادن روی، آهن و سرب بوده ولی بازهم با خام فروشی این محصولات باعث شده که شهرستان هیچ نفعی از این معادن نبرد.

* صنایع تبدیلی

وی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و کارخانه‌هایی نظیر کارخانه شیشه و چینی برای استفاده از این محصولات و جلوگیری از خام فروشی آنان راهی برای ارزآوری و شکوفایی اقتصاد در شهرستان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: ما نباید منتظر سرمایه‌گذار باشیم چراکه سرمایه‌گذار به حمایت نیاز دارد و بسیاری از سرمایه‌گذاران در چرخه کاغذبازی گیرکرده و از کار خود صرف‌نظر می‌کنند.

وی گفت: آسان کردن راه برای سرمایه‌گذاری توسط مدیران اجرایی دولتی و جلوگیری از کاغذبازی‌های اضافی راهی برای حمایت از اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/گ

   

دیدگاه شما

آخرین اخبار