پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

4. آبان 1394 - 19:34   |   کد مطلب: 16943
رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر:
دفاع از ولایت شعار مکتب حضرت زینب (س) است
رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: دفاع از ولایت و رعایت حجاب و عفاف شعار مکتب حضرت زینب (س) است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور پیش از ظهر امروز در همایش رهروان زینبی در امامزاده عبدالله (ع) ملایر ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به فلسفه حضور حضرت زینب (س) در کربلا اشاره کرد و افزود: حضور حضرت زینب (س) در کربلا تکمیل‌کننده قیام عاشورا بود.

وی گفت: همراهی حضرت زینب (س) با امام حسین (ع) در قیام عاشورا به خاطر علاقه و عشقی بود که بین این خواهر و برادر وجود داشت.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر دفاع از حریم ولایت و همراهی با امام را اصلی‌ترین دلیل حضور حضرت زینب (س) در قیام عاشورا برشمرد.

وی با اشاره به خطبه‌های کوبنده زینب کبری (س) در کاخ یزید، تصریح کرد: ایشان با سخنرانی کوبنده خود به مردم فهماندند که امام حسین (ع) به رسالت خود در تاسی از جدش رسول خدا عمل کرده و آنچه دشمنان درباره خروج امام(ع) از دین می‌گویند، کذب است.

اسدپور خطبه‌های حضرت زینب (س) را مکمل قیام عاشورا و رمز ماندگاری نهضت کربلا دانست و گفت: نهضت سرخ عاشورا با انجام رسالت حضرت زینب (س) به ثمر نشست.

 وی در ادامه رعایت حیا، پاکدامنی، عفت و حجاب را از مهمترین شعارهای حضرت زینب (س) دانست و تصریح کرد: ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت شعار بانوی کربلا بود.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر هدف از برگزاری همایش رهروان زینبی را همدردی بانوان با حضرت زینب (س)، بصیرت‌افزایی و شناخت بیشتر بانوان با ابعاد مختلف شخصیت حضرت زینب (س) دانست.

وی در ادامه خطاب به بانوان بر الگوگیری از شخصیت حضرت زینب (س) در امور زندگی تاکید کرد و گفت: باید رهروی واقعی این بانوی گرامی باشیم.

خاطرنشان می‌شود این مراسم به همت اداره اوقاف ملایر با حضور بیش از یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان دختر، طلاب حوزه‌ علمیه خواهران و سایر بانوان شهرستان برگزار شد.

دیدگاه شما