نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آبان 1394 - 15:24   |   کد مطلب: 17028
امام جمعه موقت ملایر گفت: بیش از 55 مسجد با هزینه زکات در ملایر احداث و یا تکمیل شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان ظهر امروز در شورای زکات استان همدان با بیان اینکه ایمان به آخرت موجب پرداخت به امر زکات و نماز می‌شود، اظهار کرد: زکات به 20 مورد در زندگی اختصاص می‌یابد که باید سعی در عمل به آن داشت.

وی با اشاره به هزینه‌کرد زکات در شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: احداث و تکمیل بیش از 55 مسجد، احداث و تکمیل بیش از 60 حسینیه، احداث 20 مورد خانه عالم و تکمیل 20 مورد غسال‌خانه روستایی از جمله اقدامات با هزینه زکات است.

امام جمعه موقت ملایر بیان کرد: احداث یک مورد دارالقرآن، جدول‌گذاری در 160 روستا، تبلیغ و ترویج امر زکات از طریق 42 روحانی در روستاها، توزیع اقلام تبلیغاتی به میزان یک‌هزار و 500 مورد و دیوارنویسی در زمینه زکات به میزان یک‌هزار و 300 متر از دیگر اقدامات از طریق وصول زکات است.

وی ادامه داد: 4 میلیارد و 70 میلیون ریال زکات برای اجرای پروژه‌های مناطق محروم جمع‌آوری شده و سهم زکات محرومان 250 میلیون ریال بود.

فاضلیان اظهار کرد: 6 همایش و جلسه در شهرها و روستاها برای عاملان عمده زکات و اعضای شورای زکات برپا شده است تا بتوان در زمینه تبلیغ و ترویج زکات کار کرد.

وی با بیان اینکه زکات فطره عام و سادات 810 میلیون ریال است، افزود: در سال جاری 10 مورد مساعدت فرهنگی، هفت مورد کمک به معیشت زندگی و 29 فقره جهیزیه پرداخت شده است.

امام جمعه نهاوند نیز گفت: برجسته‌ترین کارها نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است که جمهوری اسلامی در ادامه مسیر اهل بیت(ع) کمر همت به احیای دین و واجبات بسته است.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی بیان کرد: آمارهایی که از زکات داده می‌شود تمام زکات نیست زیرا مردم خود نیز به عنوان زکات در کارهای خیر هزینه می‌کنند که می‌توان گفت آمار دو برابر آنچه گفته شده، است.

وی با تأکید بر اینکه هنوز فاصله زیادی تا پرداخت کامل زکات وجود دارد، گفت: اگر بتوانیم زکات کامل را احیا کنیم رضای خداوند را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما