نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. آبان 1394 - 23:30   |   کد مطلب: 17090
یکصد و نودمین نشست کتابخوان کشور روز پنجشنبه با معرفی 10 کتاب در ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از  ایرنا در این نشست که برای نخستین بار در شهر ملایر برگزار می شود، با حضور جمعی از مسئولان، ناشران، مولفان، کتابداران، اعضای کتابخانه ها و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی 10 کتاب معرفی شد.
رییس اداره کتابخانه های عمومی ملایر در این نشست افزود: این نشست ها در دنیا به صورت دوره ای انجام می شود که امسال به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور از فروردین ماه آغاز شد و یکصد و نودمین نشست آن با معرفی 10 کتاب در ملایر برگزار شد.
سید مهدی آخشیک به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور را از اهداف برگزاری نشست کتابخوان عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در این نشست ها علاقه مندانی که پیش از این کتاب مورد نظر را مطالعه کرده و یا مولف هستند، در مدت زمان هفت تا 10 دقیقه خلاصه ای از کتاب را معرفی می کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم این نشست ها تداوم داشته باشد و سعی ما در برگزاری نشست های کتابخوان بر این است که از تمامی رده های مختلف کتاب در زمینه های فلسفه، دین، هنر، ادبیات و یا علوم عملی استفاده کنیم.
شهردار ملایر نیز بیان کرد: حوزه کتاب یکی از شاخه های اصلی است که تا اندازه ای با وجود رسانه های جدید به آن کم لطفی شده و باید برای رفع این مشکل تلاش کنیم در حوزه های مختلف سواد رسانه ای را گسترش دهیم.
علیرضا رضایی با تاکید بر اینکه باید در این حوزه مخاطب های مستعد را به عنوان مخاطب پویا در همه رسانه ها معرفی کنیم، افزود: ما همواره در حوزه شهرداری ملایر دغدغه کتاب و کتابخوانی و ارتقای این فرهنگ را در سطح شهر داریم و تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.
وی برگزاری نمایشگاه های مختلف کتاب در سطح شهر، اهدا کتاب و چاپ چهار کتاب طی دو سال اخیر در حوزه تخصصی مدیریت شهری و بحران و فرهنگ شهروندی را از جمله این اقدامات برشمرد و گفت: در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی آماده هرگونه همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی در این شهرستان هستیم.
رضایی همچنین از راه اندازی و تجهیز کتابخانه تخصصی مدیریت شهری ملایر خبر داد و بیان داشت: این کتابخانه جزء معدود کتابخانه های تخصصی در کشور است که با کمک کتابخانه های شهرداری کشور پنج هزار جلد کتاب به صورت رایگان به این کتابخانه هدیه شد.
شهردار ملایر در این نشست کتاب نظم بین الملل در تئوری و عمل را که خود مولف آن است را برای علاقه مندان معرفی کرد و وجود این همه بی نظمی و جنگ در سطح جهان و پرداختن به علت این بی نظمی در معادلات بین المللی را از دلایل چاپ این کتاب عنوان کرد.
همچنین در این نشست کتاب تنبک و نگرشی به ریتم از زوایای مختلف توسط علی تفضلی، کتاب چهار اثر از فلورنس اسکاول شین توسط سمیه صارمی، کتاب فرهنگ تربیت توسط فروزان کردی وند، این آلونک ننه علی است توسط محبوبه احمدوند، کتاب گرگها از برف نمی ترسند توسط پرند آزرم، مثنوی معنوی توسط حسین اکبری، کتاب سیمای فرزانگان توسط مجید ربیعی، درآمدی بر تاریخ اجتماعی تمدن اسلامی توسط حامد فتحعلیان و کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه توسط صدیف کارگر معرفی شد و در پایان از این افراد تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار