نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. آبان 1394 - 20:42   |   کد مطلب: 17134
رئیس دانشگاه ملایر گفت: هدف عمده ما بهبود و توسعه تعاملات و روابط بین المللی دانشگاه با سایر دانشگاه ها است تا بتوانیم در سایه این تعاملات به رشد و توسعه دانشگاه در تمامی ابعاد کمک کنیم.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛  ایرنا بهمن حیاتی روز سه شنبه در نشست کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه های استان همدان در دانشگاه ملایر افزود: در سند راهبردی دانشگاه ملایر در چشم انداز 1404 اهداف و برنامه های کوتاه و بلند مدت در راستای بهبود نظام آموزشی و پژوهشی و توسعه آن عنوان شده است.
وی اظهار کرد: امروز ما درصدد گسترش همه جانبه پژوهش و فناوری و ایجاد بستر مناسب برای افزایش تولیدات علمی، توسعه امر زیست محیطی و توجه به مساله دانشگاه سبز و بازنگری و ارتقای روابط عمومی و اطلاع رسانی در دانشگاه ملایر هستیم.
وی تکمیل و توسعه مرکز پرتو دهی گاما و الکترون برای مصارف کشاورزی و صنعتی در غرب کشور را از دیگر اهداف این دانشگاه برشمرد و افزود: پس از اخذ مجوز راه اندازی این مرکز در سال 92، هم اکنون طرح های آن آماده و اعتبار مورد نیاز پیش بینی شده تا این مرکز در زمینی به وسعت 40 هکتار ایجاد شود.
حیاتی ابراز امیدواری کرد: با حمایت های وزارت علوم، استانداری همدان و سازمان انرژی اتمی این مرکز پس از استان های یزد و تهران به عنوان سومین مرکز پرتودهی گاما و الکترون در کشور راه اندازی شود.
وی بر تمرکز رشته های مورد نیاز استان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرد و بیان داشت: نیاز است رشته های مورد نیاز استان که در دانشگاه های شهرهای همجوار وجود ندارد، در دانشگاه های استان متمرکز شوند و توسعه رشته های دانشگاه ملایر نیز متناسب با ظرفیت و پتانسیل های شهرستان و استان باشد.
رئیس دانشگاه ملایر همچنین فعالیت پژوهشکده انگور و کشمش ملایر را در این دانشگاه ظرفیتی بسیار مهم در کشور برشمرد و گفت: این پژوهشکده نخستین پژوهشکده انگور و کشمش در سطح ملی است که اختصاص نشان ملی به انگور و کشمش و ترویج فرهنگ آن از اهداف مهم این پژوهشکده است.
حیاتی ادامه داد: این پژوهشکده تاکنون با کشورهای هندوستان، مجارستان و ترکیه تفاهم نامه همکاری منعقد کرده و طی دو سال گذشته کنفرانس ها، همایش های ملی و کارگاه های آموزشی متعددی را با همکاری اساتید صاحبنظر کشوری برای افزایش سطح دانش و آگاهی کشاورزان و باغداران برگزار کرده است.
وی افزود: برای کاشت ارقام و گونه های مختلف انگور موجود در کشور زمینی در ضلح جنوبی دانشگاه ملایر در اختیار پژوهشکده گذاشته شد تا با آغاز پژوهش های لازم در این زمینه، نتایج این پژوهش ها در آینده بتواند سهم مهمی در معرفی دانشگاه در سطح منطقه و کشور و بهبود روند کشت این محصول داشته باشد.

دیدگاه شما