نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. آبان 1394 - 13:39   |   کد مطلب: 17163
رئیس اداره ارشاد ملایر خبر داد؛
اهدای 2500 جلد کتاب به مناسبت هفته کتاب در ملایر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر گفت: در هفته کتاب دو هزار و 500 جلد کتاب به انجمن‌های ادبی، گروه‌های هنری، ادارات، حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، سینما بهمن، خانه سالمندان، ایستگاه راه‌آهن و مدارس اهدا می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها، غلامرضا جمالی زاده در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب با اصحاب رسانه با اشاره به نام‌گذاری هفته کتاب همزمان با روز بزرگداشت علامه طباطبایی اظهار داشت: از 24 آبان ماه به مدت یک هفته هرسال به مناسبت بزرگداشت نویسنده توانا و مفسر تاریخ اسلام علامه طباطبایی هفته کتاب نام‌گذاری شده است.

وی افزود: به مناسبت این هفته برنامه‌ریزی‌هایی در سطح کشور  توسط نهاد کتابخانه‌های کشور  باهدف ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه و روی آوردن مردم به کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر افزود: در کنار فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های کشور نیز ادارات فرهنگ و ارشاد با برنامه‌ریزی‌هایی ابتکاری  برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اداره ارشاد ملایر در هفته کتاب تصریح کرد: به مناسبت این هفته اداره ارشاد ملایر باهدف ترویج و تبلیغ کتاب و کتاب‌خوانی بیان مردم برنامه متنوعی برگزار می‌کند.

جمالی زاده افزود: فضاسازی سطح شهر و ادارات، دیدار با خانواده‌های نویسندگان متوفی، تقدیر از انتشارات و نویسندگان شهر، برگزاری نمایشگاه کتاب در ملایر و ازندریان، سرکشی و عیادت از کودکان بستری در بیمارستان و اهدای کتاب حوزه کودک به آنان، نشست و نقد ادبی کتاب و اهدای خون کارکنان ارشاد و نویسندگان ملایری ازجمله برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به اهدای 2500 جلد کتاب در این هفته بیان کرد: با توجه به موجودی کتاب اداره ارشاد ملایر در هفته کتاب دو هزار و 500 جلد کتاب به انجمن‌های ادبی، گروه‌های هنری، ادارات، حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، سینما بهمن، خانه سالمندان، ایستگاه راه‌آهن مدارس اهدا می‌شود.

  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر گفت: از این 2500 جلد کتاب 800 جلد به کانون‌های  فرهنگی مساجد و یک هزار و 700 جلد به دیگر گروه‌ها اهدا می‌شود.

وی  با اشاره به درخواست دریافت 100 میلیون ریال کتاب دیگر از وزارت ارشاد بیان کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام‌شده 100 میلیون ریال کتاب دیگر به کتب اداره ارشاد ملایر اضافه‌شده تا بتوان با برنامه‌ریزی مناسب آن رابین متقاضیان توزیع کرد.

جمالی زاده با اشاره به برگزاری مراسم ویژه هفته کتاب در پایان هفته کتاب در ملایر عنوان کرد: مراسم ویژه هفته کتاب با حضور اهالی فرهنگ و هنر و مسئولین ادارات در آخرین روز این هفته در ارشاد ملایر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این مراسم عنوان کرد: تقدیر از برخی از نویسندگان و فعالان انتشارات و فعالان کتابخانه‌های شهر، اهدای 2500 جلد کتاب و شاهنامه‌خوانی ازجمله برنامه‌های این مراسم است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر گفت: احیا انجمن ادبی فردوسی ازندریان، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور کتاب و ساماندهی انبار کتاب اداره ارشاد ملایر با خرید قفسه از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در ملایر است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما