نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. آذر 1394 - 16:25   |   کد مطلب: 17256
امام جمعه ملایر گفت: طبق فرموده های امام راحل(ره) بسیج موجب افتخار است و باید در هر عرصه ای ار تفکر بسیجی صیانت کنیم.

به گزارش ملایری ها به نقل از  ایرنا آیت الله سید رضا فاضلیان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با تبریک سالروز تاسیس بسیج در پنجم آذر 58 به دستور امام راحل(ره) افزود: اگر بر کشوری نوای دلنشین بسیج طنین انداز شود، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد.

وی اظهار داشت: طبق بیانات امام راحل(ره) ملتی که در خط اسلام ناب محمدی(ص) و استکبار ستیزی حرکت می کند، باید همه افرادش بسیجی باشند، چراکه تشکیل بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکات خداوند متعال است که بر ملت و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شده است.

وی با اشاره به تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی در 12 آذرماه افزود: امام راحل(ره) در این زمینه فرمودند مجلس شورای اسلامی برای تحقق احکام اسلامی و حافظ مصالح ملت است و در مجلس باید متفکران اسلامی بیشتر با هم بحث کنند و آنچه به درد اسلام و ملت می خورد، آن را تصویب کنند.

فاضلیان بر لزوم توجه مسوولان و نمایندگان به تاکیدات امام راحل(ره) تاکید کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که آنچه صلاح اساسی در کشور ما است خدمت مسوولانه و مخلصانه دولت به مردم است.

وی با تسلیت سالگرد شهادت سید حسن مدرس در دهم آذرماه گفت: زمانیکه شهید مدرس در مجلس حضور داشت سه نفر از وزرا ایران را به انگلیس فروختند که در این زمان از سوی دولت شوری پیامی مبنی بر اینکه اختیار تام را به دولت بدهند تا زمینه برای جنایت و خیانت باز شود.

وی ادامه داد: از 76 نفری که در مجلس بودند، پس از قرائت این اعلامیه همه سکوت کردند و تنها شهید مدرس حرکتی را آغاز کرد و گفت مثل اینکه مشیت خدا بر این است که آزادی و استقلال را از ما بگیرند، اما این درست نیست که ما با دست خودمان این را امضا کنیم که در این زمان دیگران هم به سخن درآمدند و سکوت شکسته شد.

خطیب جمعه ملایر اظهار کرد: با این حرکت اختیار تام به دولت داده نشد و این در اثر نطق مختصر و مفید شهید مدرس بود که استقلال و آزادی از دست نرود و دیگران هم تبعیت کنند و تاکنون دولت ایران استقلالش حفظ شود.

 فاضلیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس افزود: در همه قرنها از قرن سوم هجری تاکنون در قرن پانزدهم، یک عالم وارسته ای به مقام والای شهادت نایل شده است و این افتخاری برای جامعه اسلامی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار