نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آذر 1394 - 1:03   |   کد مطلب: 17282
مصاحبه ملایری‌ها با دو نماینده ملایر به مناسبت روز مجلس؛
نمره نماینده‌های ملایر به مجلس دهم/ مجلس در برجام نمره قبولی نگرفت
دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس، با تصویب مجلس شورای اسلامی، روز مجلس نامگذاری شده است.

به گزارش ملایری‌ها، پس از انقلاب، مجلس شورای ملی به مجلس شورای اسلامی تغییر نام داد. اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ۷ خرداد سال ۱۳۵۹ با پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی (ره) شروع به کار کرد.

شهرستان ملایر دارای دو نماینده در مجلس شورای اسلامی بوده و خبرنگار ما به همین مناسبت با این دو نماینده مصاحبه ای کرده است:

ملایری‌ها: مهمترین ویژگی یک مجلس خوب چیست؟

آریایی نژاد: مهمترین ویژگی های یک مجلس خوب عمل به وظایفش طبق قانون بوده و هر مجلسی که وظایف خود را در قسمت‌های قانون گزاری، نظارت و اجرا در چارچوب موازین اسلام، قانون و وصایای امام(ره) و  سخنان رهبری انجام دهد مجلسی بوده که مجلس خوب نامیده می شود.

چهاردولی: مجلسی بهترین مجلس بوده که علاوه بر پویا، اگاه و نقد پذیر بودن بتواند با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور بهترین قوانین و لوایح را به تصویب برساند. ترجیح دادن منافع کشور به منافع شخصی خود و حرکت درحریم قانون و رعایت خطوط قرمز کشور از دیگر ویژگی‌های یک مجلس خوب است. تبعیت از ولایت فقیه و ایستادگی در مقابل دشمنان و همکاری لازم با قوه قضاییه و قوه مجریه از دیگر ویژگی های یک مجلس خوب است.

ملایری‌ها: مهمترین ویژگی های یک نماینده مجلس چیست؟

آریایی نژاد: کار و تصمیم گیری  در مجلس یک کار جمعی بوده و نظر هر یک از نماینده ها در این تصمیم گیری ها موثر هستند و یک نماینده خوب باید در بزنگاه ها و مواقع خطر بهترین تصمیمات را بگیرد. یک نماینده خوب در مجلس نباید تیلیغاتی عمل کرده و باید به فکر مشکلات مردم بوده و در کارهای جمعی فعال بوده و رای خود را به خاطر مصالح کشور و مردم دهد.

چهاردولی: یک نماینده خوب باید علاوه بر ویژگی های فردی ازقبیل راز دار، امین، متعهد و متخصص بودن پیرو ولایت فقیه و آزمان های شهدا بوده و یک نماینده باید قدر آرایی که مردم به آن داده اند را بداند  نباید آن را فراموش کند و با توجه به قدرتی که ازطریق این رای به دست آورده است در راه خدمت به مردم از این قدرت استفاده کند و یک نماینده باید در تصویب قوانین فعال و پویا بوده و از حق مردم به عنوان نماینده آن‌ها با تمام توان دفاع کند.

ملایری‌ها: با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس دهم مهمترین ویژگی هایی که مردم برای انتخاب نماینده باید به آن توجه کنند چیست؟

آریایی نژاد: شاخص ها در انتخاب نماینده معلوم و شخص بوده و فرمایشات امام(ره) و رهبری شاخص های اصلی در انتخاب یک نماینده بوده و مردم با در نظر گرفتن این شاخص ها نزدیکترین نماینده را به آن انتخاب کنند. یکی دیگر از شاخص هایی که مردم باید در انتخابات در نظر بگیرند بحث نفوذ است و مردم با بصیرت در انتخاب نماینده در نظر بگیرند.

چهاردولی: مردم در انتخاب نماینده مورد نظرشان باید توجه کامل داشته باشند که این نماینده باید به مسائل روز آشنا بوده و مردم باید توجه کنند که قول هایی که یک کاندیدا می هد بر اساس اصول بوده و هدف اصلی آن خدمت به مردم باشد نه چیز دیگری و مردم به کاندیدایی رای دهند که به ملایر بازکردد نه اینکه مسیر خود را برای رسیدن به پست های دیگر هموار کند.

ملایری‌ها: به مجلس نهم چه نمره ای می دهید؟

آریایی نژاد:  عملکرد مجلس نهم دربرهه های زمانی متفاوت بوده و مجلس در مورد برجام نمره قبولی نگرفت و در همکاری با دولت  نمره خوبی گرفته است در مجموع عملکرد مجلس نسبت به برخی از دوره ها خوب عمل کرده است و در مجموع نمره من به این مجلس 12 تا 13 است.

چهاردولی:  مجلس به دسته 3 درصد منتقدین دولت، 3 درصد موافقین دولت و 94 درصد کارهای مجلس را انجام می‌دهند تقسیم شده است و  و این 94 درصد کارهای خوبی انجام داده و مصوبات خوبی انجام داشته اند و اگر این مصوبات اجرای شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و من نمره ای که به این مجلس می دهم نمره بالای 15 است.

* نام نماینده ها بر اساس حروف الفبا آورده شده است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار