نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. آذر 1394 - 20:44   |   کد مطلب: 17295
امام جمعه ملایر گفت: اختلاف، جنگ و خونریزی هایی که امروز در سراسر جهان به وجود آمده، به دلیل نبود اخلاق و عدم تمسک به قرآن و دین اسلام است.

به گزارشملایری ها به نقل از ایرنا،  آیت الله سید رضا فاضلیان در خطبه های نمازجمعه ملایر در مسجد جامع این شهر افزود: اگر به درستی به فرامین قرآن، عترت رسول خدا(ص) و دین اسلام عمل شود، بر روی کره زمین هیچگونه اختلاف، جنگ و درگیری وجود نخواهد داشت.
وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت رسول خدا(ص) در 28 ماه صفر اظهار کرد: اخلاق رسول خدا(ص) یکی از سه عامل مهم بقای اسلام است که در پیشرفت مسایل اسلام بسیار اثرگذار است و مسوولان کشور باید نسبت به پیروی از اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) و پیاده کردن آن در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.
وی با بیان اینکه کتاب قرآن یکی از دو معجزه جاویدان پیامبر اکرم(ص) است، افزود: بشر به طور کلی در هر رشته ای ترقی می کند و هر دکتر، مهندس، مجتهد و فیلسوفی در هر دوره ای نظرش فرق می کند، اما آیات و سوره های قرآن از اول تا آخر اختلافی با هم ندارند و تمسک به آن موجب عدم اختلاف در بین مسلمانان است.
حجت الاسلام فاضلیان پیروی از رسول خدا(ص) را راه رسیدن به خدا و دوست داشتن خدا دانست و ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) تنها فرزند رسول خدا(ص) بود که نسل و ذریه پیامبر اکرم(ص) را ادامه داد و نازل شدن سوره مبارک کوثر بر قلب پیامبر اکرم(ص) پاسخی به تمام جاهلان روزگار بود.
وی همچنین با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: همان اندازه که قیام امام حسین(ع) برای اسلام مفید بود، صلح امام حسن(ع) با معاویه نیز برای اسلام مفید بود و اگر این صلح صورت نمی گرفت، امروز اثری از شیعه نبود.
خطیب جمعه ملایر همچنین با تقدیر از تلاش و همت مردم ملایر در پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: اربعین ریشه اش در بعثت پیامبر اکرم(ص)، غدیر و عاشورا است و مردم امسال در اربعین حسینی حرکت بسیار خوبی را در پذیرایی و استقبال از زوار و راهپیمایان اباعبدالله الحسین(ع) انجام دادند که قابل تقدیر است.
حجت الاسلام فاضلیان 27 ماه صفر آغاز هفته وقف را از دیگر مناسبت های ماه صفر عنوان کرد و افزود: مسوولان اوقاف باید مراقبت های لازم را به عمل آورند که موقوفات در راستای نیت واقف هزینه شود و به خصوص مغازه دارانی که بنای آنها وقفی است، نسبت به پرداخت اجاره آن کوتاهی نکنند، چراکه طرح حساب آنها خداوند است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار