نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. آذر 1394 - 15:56   |   کد مطلب: 17310
شهردار ملایر گفت: تمرین رای دادن و تمرین دموکراسی و پذیرفتن رای اکثریت از اهداف مهم طرح انتخابات شهردار مدرسه در مدارس است.

به گزارش ملایری‌ها، علیرضا رضایی در مراسم انتخابات شهردار مدرسه در مدرسه شاهد محمد مرادی دخترانه ملایر با اشاره به مهمترذین اهداف برگزاری طرح انتخاب شهردار مدرسه اظهارداشت:  بنیان توسعه کشور از آموزش و پرورش آغاز شده و با توجه به نقش مهم این نظام طرح شهردار مدرسه جهت آشنایی نوجوانان و جوانان با بحث مدیریت شهری است.

وی افزود: توسعه فرهنگ شهر نشینی و آشنایی با مهم ترین محوریت‌های این فرهنگ و توجه هر چه بیشتر دانش آموزان برای ارتقا این فرهنگ از دیگر اهداف این طرح است.

شهردار ملایر افزود: دانش آموزان آینده سازان کشور بوده و این طرح نقش مهمی در نهادینه کردن بحث های شهر نشینی و مسائل حوزه شهری ایفا می کند.

وی توجه به زیبا سازی شهر را یکی دیگر از اهداف این طرح برشمرد و بیان کرد: افراد منتخب در این طرح توجه ویژه ای به بحث زیبایی مدارس خود دارند و همین امر باعث این شده که در آینده توجه به بحث زیباسازی شهر داشته باشند.

رضایی شخصیت بخشیدن به دانش آموزان و تربیت مدیران کارآمد برای آینده را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و بیان کرد: تدبیر امور از مهمترین یادگیری دانش آموزان در این طرح بوده و این باعث شده در آینده دانش آموزان ما در تدبیر امور شهری مشارکت و همراهی داشته باشند.

وی گفت: توسعه مدیریت شهری با نقش مدرسه در محله از اهداف دیگر این طرح است و می توان با استفاده از پتانسیل مدارس و افزایش مشارکت دانش آموزان در بحث حقوق شهروندی کمک بسزایی کرد.

شهردار ملایر گفت: یکی از مشکلات مهم زندگی شهری عدم آشنای شهروندان با حقوق و تکالیف شهروندی بوده و هر چه شهرمندان با این حقوق بیشتر آشنا شوند تدبیر امور شهری آسان تر است.

وی تمرین دموکراسی را یک از اهداف این طرح برشمرد و بیان کرد: تمرین رای دادن و تمرین دموکراسی و پذیرفتن رای اکثریت از دیگر اهداف این طرح در مدارس است.

رضایی با اشاره به مهم ترین نتایج طرح شهردار مدرسه در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته 49 شهردار مدرسه در مدارس ملایر انتخاب شد و که بسیاری از این دانش آموزان ایده های جالبی با خود به همراه داشتند.

وی گفت: امسال برای شهرداران منتخب کلاس های اموزش حقوق شهروندی برگزار شده تا این شهرداران بتوانند این حقوق را در بی دانش آموزان نشر دهند.

انتهای پیام/گ   

دیدگاه شما

آخرین اخبار