نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. آذر 1394 - 17:08   |   کد مطلب: 17315
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ملایر از انجام 11 هزار و 320 مورد بازرسی از بازار ملایر در 8 ماهه سال جاری خبر داد.
بازررسی ملایر

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، داریوش صفاری ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار این شهرستان با بیان اینکه برنامه بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان توسط  این اداره در حال انجام است اظهار داشت: در هشت ماهه امسال 11 هزار و 320 مورد بازرسی در بازار شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: این بازرسی‌ها شامل بازرسی از 2 هزار و 448 واحد صنفی، 155 واحد صنعتی، 273 واحد عمده‌فروشی، 5 هزار و 357 واحد خرده‌فروشی و 3 هزار و 78 واحد خدماتی انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ملایر جمع تخلفات کشف شده از این تعداد واحد را یک‌هزار و 486 مورد دانست و افزود: ارزش ریالی تخلفات کشف شده 3 میلیارد و 170 میلیون ریال بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اختلاف قیمت میوه در بازار ملایر نسبت به دیگر شهرستان‌های استان گفت: این اختلاف قیمت نیز به خاطر وارد نشدن مستقیم میوه به میدان‌بار شهرستان ملایر است.

صفاری همچنین با اشاره به بازار مرغ شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین سود از گوشت مرغ عاید واسطه‌ها شده در حالی که تولیدکنندگان و مرغ‌فروشان سود کمتری می‌برند.

وی با بیان اینکه این مسئله در حال پیگیری است گفت: با اقدامات انجام شده و بازرسی‌های مستمر بسیاری از مسائل از جمله کم‌فروشی، اضافه کردن آب و ... در مرغ‌فروشی‌ها برخورد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ملایر در ادامه بیان کرد: به مرغ‌فروش‌ها اجازه دادیم که اگر مرغ زنده را صد تومان بیشتر از مرغ‌فروش‌ها خریداری کنند و اول از مرغدار ملایر خریدشان را انجام دهند اجازه 100 تومان فروش بیشتر می‌دهیم که این امر باعث تفاوت 200 تومانی قیمت مرغ در شهرستان ملایر با استان شده است.

وی یادآور شد: این طرح در راستای جلوگیری از ورشکستگی مرغ‌داران شهرستان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر نیز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای میوه و تنقلات شب یلدا در ملایر انجام گرفته است، گفت: با توجه به این موضوع شاهد تشدید بازرسی‌ها و انجام بازرسی‌های مشترک در شهرستان خواهیم بود.

غلامحسین تقوی گفت: در این راستا با هر نوع گرانفروشی و قیمت‌های غیرمتعارف در بازار برخورد می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی کشتارگاه ملایر نیز تصریح کرد: کشتارگاه ملایر مدت زمان زیادی به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی و استانداردهای لازم دارای مشکلاتی بوده که البته با وجود اخطارهای داده شده تاکنون این مشکلات حل نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر خاطرنشان کرد: کشتارگاه ملایر باید هر چه سریعتر نسبت به دریافت پروانه بهره‌برداری اقدام کرده و خود را مجهز به استانداردهای لازم کند تا اجازه ادامه فعالیت را داشته باشد.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار