نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آذر 1394 - 15:33   |   کد مطلب: 17328
16 آذر ماه 1332 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده و در این روز سه تن از دانشجویان انقلابی ایران در اعتراض به سخنرانی نیکسون در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

به گزارش ملایری‌ها؛ 16 آذر ماه 1332  نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده و در این روز سه تن از دانشجویان انقلابی ایران در اعتراض به سخنرانی نیکسون در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

حادثه 16 آذر 1332، بعنوان يك روز (مقاومت تاريخى) در تاريخ دانشگاه تهران ثبت شد. از آن پس، همه ساله به رغم كوشش رژيم و ساواك، دانشجويان دانشگاه تهران و ديگر دانشگاههاى سراسر ايران مراسم و تظاهراتى به ياد شهيدان آن روز برپا مى كردند.

روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت گردیده و این روز با نام دانشجو مزین شده است.

به مناسبت این روز خبرنگار ما مصاحبه ای با مرتضی گلشنی رئیس جامعه اسلامی دانشگاه ملی ملایر  داشته است.

ملایری‌ها: با توجه به نامگذاری این روز به نام دانشجو و اقدامی دانشجویان شهید سال 32 امروز مهمترین وظیفه دانشجویان چیست؟

گلشنی :  مهمترین وظیفه دانشجویان امروز مبارزه با استکبار و ادامه دادن راه شهدا به خصوص شهدای دانشجو سال 32 است. دانشجویان در آن سال جریانی ایجاد کردند که تاریخ آن به عاشورا و شعار هیهات من الذله امام حسین(ع) بازمی گشت و مهمترین وظیفه دانشجویان امروز داشتن بصیرت در راه مقابله با استکبار است.

ملایری‌ها:  با توجه به حضور شما در راس یکی از تشکل های دانشجویی وظیفه این تشکل ها در قبال استکبار ستیزی جیست؟

گلشنی :  مهمترین وظیفه تشکل های دانشجویی بصیرت افزایی در بین دانشجویان بوده و کمک به روشن شدن چراغ هدایت در بین دانشجویان نیز از دیگر وظایف این تشکل ها است.

ملایری‌ها: با توجه به بحث نفوذ در جامعه به خصوص در دانشگاه ها وظایف این تشکل ها در قبال نفوذ چیست؟

گلشنی :  مقام معظم رهبری در سخنان خود از رخنه و پروژه نفوذ دشمن سخن گفته و در سخنان اخیر خود نفوذ جریانی را بسیار فراگیر تر دانسته اند و این  وظیفه دانشجویان را در مقابل نفوذ جریانی نشان می دهد و با توجه به اتفاقی که در سال 32 او شهادت سه نفز از دانشجویان دانشگاه تهرامن دانشجونشان داد که دانشجویان همواره در برابر نفوذ دشمنان بیدار بوده و در مقابل آن ابستاده اند. دشمنان قصد دارند با نفوذ در کشور وضعیت جامعه را خراب کنند و امروز رسالت دانشجویان بسیار گسترده بوده و نقش بصیرت در این راه بسیار مهم است و این در حالی است که دانشجویان ما امروز هوشیارتر و بصیر تر از هر روز هستند.

ملایری‌ها: فعالیت جریانات سیاسی در دانشگاه ها چه آسیب هایی را به همراه دارد؟

گلشنی :  برخی جریانات قصد استفاده دانشگاه به نفع خود دارند و این جریان ها قصد دارند دانشگاه را سیاست زده کنند و از مهمترین مسئله آن که علم آموزی است دور کنند. ولی همانگونه که رهبری تاکید کردند دانشجویان همواره بیدار بوده و از آسیب های این گونه جریانات دوری کرده و یک دانشجوی سیاسی هستند نه یک دانشجوی سیاست زده.

ملایری‌ها: حرف آخر...

گلشنی :  اگر در سال 32 سه دانشجو در راه مبارزه با استکبار شهید شدند امروز از آن سه قطره هزاران دانشجو پدید آمده است که در مقابل استکبار ایستادگی می کنند و دانشگاه مدرسه آدم سازی و بصیرت افزایی بوده و دانشجویان مبارزه با استکبار را فراموش نکرده و زیر حرف زور نمی روند و راه شهیدان را تا زمانی که حکومت جهانی به دست حضرت مهدی(عج) بیفتد ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار