نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آذر 1394 - 13:55   |   کد مطلب: 17336
رئیس اداره تبلیغات ملایر خبر داد:
قرائت زیارت از راه دور پیامبر(ص) درملایر
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: همزمان با 28 صفر زیارت پیامبر(ص) راه دور در مسجد جامع ملایر قرائت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین داود عباسی در گفت‌وگو با ملایری‌ها با اشاره به برگزاری مراسم های مخصوص رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن در ملایر اظهار داشت: همزمان با روز و شب 28 ماه صفر برگزاری سوگواری در تمامی هیئات مذهبی ملایر در مساجد، تکایا و حسینیه ها برگزار می شود.

 

وی با اشاره به حرکت دسته حات عزادری در این روز بیان کرد: همزمان با این روز دسته جات عزاداری در خیابان های شهر ملایر مراسم عزاداری برپا می کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر افزود: حرکت هیئت ها از ساعت 9 صبح از مقابل دفتر امام جمعه ملایر آغاز شده و به مسجد جامع ختم می‌شود.

 

وی افزود: مراسم اصلی روز 28  صفر در مسجد جامع با حضور مردم متدین ملایر و عزاداران پیامبر(ص) از ساعت 10 صبح آغاز خواهد شد.

 

عباسی با اشاره به قرائت زیارت پیامبر(ص) راه بعید عنوان کرد: در مراسم مسجد جامع زیارت پیامبر(ص) راه دور قرائت خواهد شد که حادیث و روایات زیادی در زمینه اهمیت قرائت این زیازت نامه وجود دارد.

 

وی  زیارت حضرت رسول(ص) از راه بعید را از جمله زیاراتی دانست که مملو از معارف دینی است و خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این مراسم نیز آشنایی مردم با این معارف در قالب زیارت پیغمبر(ص) و برقراری ارتباطی معنوی به منظور ادای احترام به ساحت مقدس آن بزرگوار است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر پیامبر بزرگوار اسلام را نماد بهترین انسان‌ها در کره‌خاکی به‌ویژه در ادیان آسمانی عنوان کرد و اظهار داشت:  ظهور اسلام در پرتو مجاهدت‌های نبی اسلام (ص) نقطه عطف تاریخ بشری است، که دستاوردهای بی‌شمار، پیشرفت همه جانبه تمدن کنونی را فرا روی بشریت قرار داده است.

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار