نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آذر 1394 - 14:45   |   کد مطلب: 17338
رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: در ملایر 46 بقعه متبرکه وجود دارد که بیش از 80 درصد از اماکن و فضاهای فیزیکی مقبره امامزادگان و بقاع متبرکه در ملایر با مشکلات مواجه بوده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
اسد پور

به گزارش ملایری‌ها، حجت الاسلام فیض الله اسدپور در نشست خبری با اصحاب رسانه در ملایر به مناسبت آغاز هفته وقف اظهار داشت:  وقف چشمه همیشه جاری بوده که از زمان باستان در کشورهای مختلف همچون مصر و بابل وجود داشته است.

وی ثمره وقف را دائمی و همیشگی دانشت و عنوان کرد: مال، شخص واقف و موقوف علیهم سه مسئله اصلی در وقف است که ارکان وقف را تشکیل می دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اجرای نیات واقفین را مهمتریم مسئله در وقف دانست و بیان کرد: عمل به نیات واقفین مهمتذین مسئله در اجرای وقف و بوده و مهمترین دغدغه اوقاف عمل به همین نیات است.

وی با اشاره به مهمترین برنامه های اداره اوقاف ملایر در هفته وقف اظهار کرد: دیدار با ائمه جمعه شهرستان، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری ویژه برنامه های شهادت ائمه اطهار(ع) در امامزادگان شاخص، بقاع متبرکه و مسجد جامع، عیادت از بیماران در بخش ویژه سیف الدوله در بیمارستان امام حسین(ع)، ارایه خدمات کلینیک دندانپزشکی اوقاف با 50 درصد تخفیف از مهمترین برنامه های هفته وقف در ملایر است.

اسدپور با اشاره به درآمدهای اوقاف در سال جاری بیان کرد: درآمد اوقاف ملایر از موقوفات در حدود  18 میلیارد ریال در شش ماه نخست امسال بوده است.

وی با اشاره به هزینه های درآمدهای اوقاف ملایر افزود:  از درآمد حاصل از موقوات ملایر حدود  9 میلیارد ریال آن معادل 50 درصد برای اجرای نیت واقف هزینه شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: از این میزان درآمد 10 میلیارد ریال آن برای بازسازی، تعمیر و مرمت بقاع متبرکه شهرستان هزینه شده و مابقی نیز در راستای اجرای صحیح نیت واقف برای ساخت اورژانس ملایر هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر هزینه های اوقاف ملایر بیان کرد: امسال بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای عمران، تعمیر و مرمت عرصه و عیان موقوفات شهرستان ملایر هزینه شده است.

اسدپور افزود:   از ابتدای امسال برای طلاب حوزه های علمیه ملایر ماهیانه 170 میلیون ریال و در مجموع یک میلیارد و 500 میلیون ریال در راستای کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

وی افزود: 30 میلیارد ریال برای احداث پروژه میدان جهاد، یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای اطعام دهی نیازمندان در شب های جمعه از درآمد موقوقات مرحوم سیف الدوله، یک میلیون و 100 هزار ریال در پروژه مهر تحصیلی و 110 میلیون ریال برای برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن  از دیگر هزینه های اوقاف بوده که همگی در اجرای نیات واقف انجام شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به ثبت چهار وقف جدید در ملایر بیان کرد: چهار موقوفه جدید در شهرستان ملایر به ثبت رسیده است و  دو موقوفه جدید نیز برای مرمت و بازسازی فضای فیزیکی مقبره امامزادگان و یک موقوفه جدید شامل خرید زمین برای ساخت حوزه علمیه خواهران به ثبت خواهد رسید.

وی با اشاره به وجود 46 بقعه و امامزاده در ملایر بیان  کرد: : بیش از 80 درصد از اماکن و فضاهای فیزیکی مقبره امامزادگان و بقاع متبرکه  در ملایر با مشکلات مواجه بوده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار