نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. آذر 1394 - 14:33   |   کد مطلب: 17415
قائم مقام اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت گفت: با توجه به فرهنگ سازی های انجام شده از سوی ارگان های فرهنگ ساز تا کنون سه میلیون نفر در کشور کارت اهدای عضو دریافت کرده اند.

به گزارش ملایری‌ها؛ امیر قبادی در حاشیه اولین همایش اهدای عضو در ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار دارندگان کارت پیوند عضو در ایران اظهار داشت: هر فرد که دچار مرگ مغزی می شود می تواند با اهدای 8 ارگان خود جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد.

وی افزود: هر بیمار مرگ مغزی همچنین با اهدای 53 بافت و اعضای بدن خود می تو اند یک تا 53 نفر را از معلوایت نجات دهد.

قائم مقام اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت گفت: با توجه به فرهنگ سازی های انجام شده از سوی ارگان های فرهنگ ساز تا کنون سه میلیون نفر در کشور کارت اهدای عضو دریافت کرده اند.

وی افزود: کسانی که مایل به ثبت نام دریافت کارت اهدای عضو هستند می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی    www.ehda.center نسبت ثبت نام و دریافت کارت اهدای عضو اقدام کنند.

قبادی گفت: متاسفانه سالانه بین 5 تا هشت هزار نفر در کشور بر اثر مرگ مغزی از دنیا می روند که دو هزار 500 تا چهار هزار فر از اینها قابلیت پیوند اعضا را دارند.

وی گفت: رعایت قوانین راهنمایی رانندگی، قوانین کار و قوانین مربوط به سلامت مهمترین نقش را در جلوگیری از مرگ مغزی را دارند.

قائم مقام اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت گفت: در سال 84 رضایت از اهدای عضو در کشور 5 درصد بوده است که با توجه به اقدامات و فرهنگ سازی صورت گرفته این آمار به 70 درصد رسیده است.

وی یکی از مشکلات عمده در فرهنگ اهدای عضو را فرهنگ سازی دانست و بیان کرد: فرهنگ سازی مشکل اصلی در اهدای عضو است که نیازمند حضوز افراد تاثیر گذار جامعه دراین فرهنگ سازی است.

وی با اشاره به نقش اقشار تاثیر گذار جامعه در اعتلای این فرهنگ بیان کرد: ارگان های فرهنگ ساز همچون وزارت و ادارات ارشاد و  صدا و سیما، جراید، هنرمندان و ورزشکاران نقش مهمی در ترویج هر چه بیشتر این فرهنگ دارند.

قبادی گفت: مردم ایران اسلامی همانگونه که در دوران جنگ تحمیلی ثابت کردند مردمان ایثارگری هستند و رشد فرهنگ اهدای عضو  در راستای فرهنگ ایثارگری مردمان ایران است.

قائم مقام اداره پیوند اعضای وزارت بهداشت افزود: بیش از 25 هزار بیمار در کشور منتظر پیوند اعضا هستند که روزانه بین 8 تا ده نفر از آنان جان خود را از دست می دهند و جلوگیری از مرگ این عزیزان نیازمند توجه هر چه بیشتر به فرهنگ هدای عضو است.

انتهای پیام/گ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار