نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. آذر 1394 - 23:49   |   کد مطلب: 17423
نایب‌رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد که انتفاضه قدس توانست طرح صهیونیست‌ها برای تقسیم‌بندی زمانی و مکانی مسجد الاقصی را ناکام بگذارد.

به گزارش ملایری‌ها تسنیم به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین نوشت: اسماعیل هنیه امروز پنج‌شنبه طی سخنانی در کنفرانس «واقعیت فرهنگی و اجتماعی قدس» گفت که انتفاضه قدس هنوز تمام آنچه را در اختیار دارد رونمایی نکرده است و باقی‌مانده توان انتفاضه و مقاومت به‌اذن خداوند عمیق‌تر و قدرتمندتر است.

هنیه با اشاره به اینکه آنچه در کرانه باختری رخ می‌دهد بر نظریه‌های دیتون و نتانیاهو خط بطلان کشید، تأکید کرد که اشغالگران در قدس و مسجد الاقصی حاکمیتی ندارند.

وی تصریح کرد که آزادسازی قدس تنها با اراده محقق خواهد شد؛ اراده بزرگ‌تر و قدرتمندتر از سلاح است و هر کس اراده نداشته باشد یعنی سلاح هم ندارد و نمی‌تواند پیشرفت کرده و ثابت کند که حق با اوست.

هنیه همچنین گفت که ملت فلسطین با یک واقعیت جدید مواجه است که طی آن قدس و اراضی به غارت رفته فلسطین آزاد شده و اشغالگران بیرون رانده خواهند شد.

وی ابراز کرد که هر مرحله آغاز و پایانی دارد اما شاید برای این مرحله‌ای که آغاز شده پایانی وجود نداشته باشد مگر اینکه سرزمین فلسطین و قدس آزاد شود.

هنیه همچنین تأکید کرد که مجریان عملیات‌های شهادت طلبانه در قدس و کرانه باختری مایه افتخار هستند و آنها تمامی طرحهای صهیونیست‌ها را ناکام گذاشتند.

شهادت یک جوان فلسطینی در گذرگاه حواره نابلس

امروز پنج‌شنبه نیز نظامیان صهیونیست با تیراندازی به‌سمت یک جوان فلسطینی در گذرگاه حواره واقع در جنوب نابلس، وی را به شهادت رساندند.

منابع صهیونیست مدعی شدند که این جوان سعی داشت نزدیک چهارراه بورین در مجاورت گذرگاه حواره واقع در جنوب نابلس با سلاح سرد به‌سمت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی حمله کند که این نظامیان به‌سمت جوان فلسطینی تیراندازی کرده او را به شهادت رساندند.

با شهادت این جوان فلسطینی شمار شهدای فلسطین از ابتدای انتفاضه قدس تا کنون به 126 نفر رسید و علاوه بر آن 14هزار نفر به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی و یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور مصدوم شده‌اند.

تلاش نمایندگان کمیته چهارجانبه صلح برای مهار انتفاضه قدس

نمایندگان کمیته چهارجانبه بین المللی امروز پنج‌شنبه برای دیدار با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین راهی رام‌الله می‌شوند و کارشناسان معتقدند که هدف از این سفر تلاش برای مهار انتفاضه قدس و ازسرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این گزارش، هیئت کمیته چهارجانبه بین المللی دیروز چهارشنبه وارد فلسطین اشغالی شد و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و درباره راه‌های پیشبرد روند سازش و توقف عملیات‌های مقاومتی در قالب انتفاضه قدس که سومین ماه خود را پشت سر می‌گذارد، گفتگو کردند.

رادیو صهیونیستی خاطرنشان کرد که هیئت کمیته چهارجانبه در جریان سفر به رام‌الله با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد کرد، اما چیزی درباره محتوای دیدارهای آنها اعلام نکرد.

کارشناسان و ناظران بر مسائل فلسطینی معتقدند که انتفاضه قدس که از اوایل ماه اکتبر گذشته آغاز شده است، مسئله فلسطین را در تمامی زمینه‌های بین المللی و منطقه‌ای به جریان انداخته است و این در حالی است که این پرونده طی سالهای گذشته شاهد بی‌توجهی بود. علاوه بر این، آغاز این انتفاضه بسیاری از طرفها را به‌سمت طرح ایده‌های مختلف به‌منظور ازسرگیری روند سازش سوق داد و در همین راستا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا طی دو ماه دو بار به منطقه سفر کرد تا طرحهایی را برای توقف انتفاضه ارائه دهد، اما گروه‌های ملی فلسطینی با طرحهای وی مخالفت نمودند.

ناظران بر این باورند که سفرهای متوالی هیئت‌های بین المللی و نیز حضور نمایندگان کمیته چهارجانبه بین المللی در منطقه می‌تواند باعث افزایش قدرت انتفاضه قدس در جلب توجهات به مسئله فلسطین شود و نشانه‌ای دیگر از میزان تأثیرگذاری عملیات‌های قهرمانانه مقاومتی فلسطینیان بر رژیم صهیونیستی باشد.

انتهای پیام/*

دیدگاه شما

آخرین اخبار