نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. آذر 1394 - 14:13   |   کد مطلب: 17437
آثاری هنرمند خوشنویس آذر مومیوند با موضوع آیات قرآنی تحت عنوان مشق نور در مکان مجتمع فرهنگی و هنری ملایر گشایش یافت

به گزارش ملایری‌ها؛ آذر مومیوند در آئین گشایش نمایشگاه خود گفت: به یقین خوشنویسی و زیبا نویسی اهمیت بسیار داشته که پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) پیروان خویش را به خوشنویسی تشویق فرموده اند.

این هنرمند با اشاره به موضوع نمایشگاه خود افزود: قرآن که معانی بلندی در آن نهفته است، آرزوی هر خوشنویس و هنرمند مسلمانی است که آن را موضوع کار خود قرار دهد و خوشنویس مسلمان  هم تنها درگیر یک مهارت فنی و تزیینی نیست بله عمل او یک کار اعتقادی محسوب می شود و جنبه عبادی دارد.

وی اظهار کرد: از استاد معظم الهی قمشه ای است که خط زیبا تجلی معنی صورت است، هندسه ای است روحانی که چرخش ها و دوایر عالم هستی را به یاد می آورد و به زبان حال، درس انس و الفت، مهربانی، نظم و تناسب و استواری می دهد و با آب لطف، روح را تلطیف کرده و غبار لفظ از چهره معنا می شوید تا جمال حقیقت بی پرده عیان گردد.

مومیوند با اعلام سابقه هنری خود بیان کرد: خوشنویسی را از سال 89 آغاز کردم و در حال حاضر هنرجوی دوره عالی هستم، اولین نمایشگاه خود را در امامزاده روستای شأن آباد تویسرکان با موضوع ماه غریبستان با متن های مربوط به امیرالمؤمنین(ع) برگزار کردم و دومین نمایشگاه را نیز در دانشگاه ملایر با موضوع آیات قرآنی برگزار کردم که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف بهره مندی از آیات حکیمانه قرآن کریم با عنوان مشق نور و با ارائه 20 اثر قرآنی در سبک های نستلیق، شکسته نستعلیق و ثلث برگرار شده است و امیدوارم با استعانت از خداوند بتوانم در این هنر پیشرفت کنم.

دیدگاه شما