فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

29. آذر 1394 - 23:18   |   کد مطلب: 17456
پژوهشگران و فن آوران برتر دانشگاه ملایر روز یکشنبه با حضور مسئولان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه تجلیل شدند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا رئیس دانشگاه ملایر روز یکشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران این دانشگاه گفت: سرمایه گذاری در اعزام پژوهشگران به خارج از کشور و سایر حوزه های پژوهشی از مهمترین اهداف دانشگاه است و این سرمایه گذاری هدفمند است.
بهمن حیاتی اظهار کرد: سرمایه گذاری در این زمینه به تولید پژوهش های ارزشمند و اصیلی که حداقل بتواند نیازهای روز کشور و حتی دنیا را برآورده کند، منجر خواهد شد.
وی از اعزام اعضای هیات علمی دانشگاه ملایر به فرصت های مطالعاتی خبر داد و افزود: آیین نامه ها و تشویق ها باید به گونه ای تنظیم و تدوین شود که پژوهشگران به سمت تحقیقاتی پیش بروند که مقاله های آنان در مجله های معتبر به چاپ برسد و بتوان از آنها بهره برداری کرد.
حیاتی بیان کرد: طی یکسال گذشته دانشگاه ملایر و تربت حیدریه به عنوان دو دانشگاه از ایران پذیرش اولیه درخواست استفاده از گرنت علمی و پژوهشی اتحادیه اروپا در حوزه GIS انجام شد و همچنین تفاهم نامه ای بین دانشگاه ملایر با دانشگاه شفیلد توسط مدیران روابط بین الملل دو دانشگاه امضا شد که در برگیرنده تمامی حوزه های مختلف دانشگاهی است.
وی ادامه داد: با توجه به جایگاه و اهمیت پژوهش، وزارت علوم دانشگاه ها را ملزم به اختصاص 15 درصد اعتبارات به حوزه پژوهش کرده است که در این راستا دانشگاه ملایر با تلاش برای تحقق این امر، بخشی از 15 درصد اعتبارات را برای بهبود کیفیت خدمات IT و بخشی را نیز به زیرساخت های پژوهشی اختصاص خواهد داد.
رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به برنامه ها و سیاست های وزارت علوم برای افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه گفت: با توجه به تشکیل بنیاد خیرین دانشگاه ملایر، در صدد استفاده از پتانسیل خیرین و نیکوکاران این شهرستان برای کمک به دانشگاه هستیم تا بتوانیم از این ظرفیت در راستای برآورده کردن بخشی از اهداف دانشگاه به خصوص در حوزه پژوهش استفاده کنیم.
حیاتی همچنین عقد تفاهم نامه با اداره کل منابع طبیعی به منظور واگذاری 140 هکتار زمین به دانشگاه ملایر، افتتاح تصفیه خانه در ضلع جنوب شرقی دانشگاه در پایان امسال، اخذ مجوز گرنت از هیات امنای دانشگاه بوعلی سینای همدان، خرید زمین برای ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی در پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر و بازسازی سلف سرویس دانشگاه را از دیگر اقدامات برشمرد.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ملایر نیز بیان داشت: تفاوت پژوهشگران با مردمان عادی در نبوغ، همت و پشتکار آنان است و نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان در جامعه نگرش متفاوتی با دیگران دارند.
حجت الاسلام احمد فراهانی افزود: پژوهشگران در بررسی مسایل زوایایی را می بینند که برای دیگران اهمیت چندانی ندارد و این قابل تقدیر است و باید مسیر رشد و بروز و ظهور این خلاقیت ها و پژوهش ها در دانشگاه و جامعه هموار شود.
در این آیین فرشید میرزایی از گروه ریاضی، مهیار یوسفی از گروه معدن و عیسی سلگی از گروه محیط زیست به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاه ملایر انتخاب شدند.
همچنین از سایر پژوهشگران نمونه دانشکده های دانشگاه ملایر، مدیران و کارکنان حوزه معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار