نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. دى 1394 - 9:52   |   کد مطلب: 17478
امام جمعه ملایر گفت: تا زمانی که فرهنگ زکات در اذهان مردم جا داده نشود پیشرفتی حاصل نمی‌شود و مبلغین زکات هر چه بیشتر مبانی زکات را برای مردم شرح دهند.

به گزارش ملایری‌ها؛ آیت‌الله سید رضا فاضلیان در شورای زکات شهرستان ملایر با اشاره به اهمیت زکات در دین اسلام اظهار داشت: در هرجایی از قرآن واژه زکات و نماز باهم آمده‌اند که نشان از جایگاه ویژه زکات همچون نماز در اسلام است.

وی با اشاره به تقدم نماز بر زکات در تمام آیات به‌جز در یک مکان بیان کرد: همواره در آیات قرآن نماز بر زکات تقدم دارد به‌جز در نماز عید فطر که ابتدا زکات و سپس اقامه نماز آمده است.

امام‌جمعه ملایر با گفت: اگر یک سنی ، شیعه شود خداوند تمام اعمال وی ازجمله نماز، روزه و حج را قبول کرده ولی باید زکات خود را بپردازد .

وی گفت: زکات در دین اسلام دارای اهمیت فراوانی بوده و حتی در بعضی از روایات دیده‌شده است که پیامبر اکرم(ص) پنج نفر را به دلیل نپرداختن زکات از مسجد بیرون کرد.

فاضلیان تأکید کرد:  کسانی که برای تشریح زکات اقدام می‌کنند باید به‌گونه‌ای عمل کنند که فرهنگ مردم فرهنگ زکات شده و این فرهنگ همچون فرهنگ نماز در بین مردم ترویج داده شود.

وی افزود: تا زمانی که فرهنگ زکات در اذهان مردم جا داده نشود پیشرفتی حاصل نمی‌شود و مبلغین زکات مبانی زکات را هر چه بیشتر برای مردم شرح دهند.

امام‌جمعه ملایر گفت: مبلغین زکات  و کمیته امداد هر چه می‌توانند بااخلاق  روی خوش با مردم برای دریافت زکات برخورد کنند تا رفتار آنان باعث عدم پرداخت زکات نشود.

وی افزود: پرداخت زکات برای اموال بسیار مهم بوده و اگر با مالی که زکات آن پرداخت‌نشده است وسیله‌ای خریداری شود  و با آن نماز بخواند نماز وی قبول نخواهند بود.

فاضلیان با اشاره به آیات و روایات درباره اثرات پرداخت زکات بیان کرد: با توجه به روایات اگر زکات در جامعه پرداخت شود دیگر یک فقیر باقی نخواند ماند.

وی با اشاره به جایگاه ملایر در صادرات کشمش بیان کرد: تاجران و کشاورزان ملایری در پرداخت زکات خیلی دقت کنند و اگر  تاجری بداند که زکات کشمشی که خریداری کرده زکات آن پرداخت‌نشده است باید زکات آن را بپردازد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار