نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. دى 1394 - 9:54   |   کد مطلب: 17479
مدیر کمیته امداد ملایر خبر داد؛
جمع آوری هفت میلیارد ریال زکات در ملایر
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر گفت: از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از هفت میلیارد ریال زکات بخش‌های مختلف در شهرستان ملایر جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی کولیوند در شورای زکات شهرستان ملایر با اشاره به زکات پرداختی ملایر از ابتدای سال 94 اظهار داشت: از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از هفت میلیارد ریال زکات بخش‌های مختلف در شهرستان ملایر جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره مقدار جمع‌آوری زکات در بخش‌های مختلف افزود: در بخش زکات سهم محرومین  مبلغ 220 میلیون ریال، در بخش زکات مستحبی 270 میلیون ریال و در بخش زکات پروژه 6 میلیارد و 200 میلیون ریال جمع‌آوری‌شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ملایر گفت: شهرستان ملایر در پنج سال گذشته رتبه اول جمع‌آوری زکات در استان را کسب کرده است و 294 پروژه در پنج سال گذشته از محل زکات انجام‌شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های انجام‌شده افزود: انجام پروژه‌های ساخت، مسجد، حسینیه و غسالخانه  ازجمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده از محل زکات شهرستان ملایر است.

عبدالعظیم رضایی نیز در این شورا با اشاره به اهمیت زکات بیان کرد: زکات یکی از فرایض مهم الهی بوده و تأکیدات فراوانی در آیات و روایات برای پرداخت زکات شده است.

فرماندار ملایر پرداخت زکات را موجب پاکیزگی نال و رفع فقر و محرومیت عنوان  کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان ملایر قطب کشاورزی استان بوده اقدامات خوبی درزمینهٔ پرداخت زکات شده است.

وی با تأکید بر ترویج هر چه بیشتر پرداخت زکات بیان کرد: ترویج و احیای فرهنگ دینی زکات  که همراه با نماز از شاخص‌های عملی مسلمانی است باید موردتوجه همه قرار گیرد.

رضایی گفت: با اشاره به حضور عاملین زکات در تمامی روستاهای ملایر بیان کرد: عاملین زکات باید به‌گونه‌ای اقدام کنند که مردم با نگاه به این عاملین ویژه‌ای دارند.

وی گفت: گفت: برای ترویج هر چه بیشتر زکات باید برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های دقیقی صورت گرفته و نقش و تأکیدات ائمه جمعه و جماعت بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

دیدگاه شما