نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. دى 1394 - 16:23   |   کد مطلب: 17482
معاون سیاسی استاندار همدان گفت: باید تحقیق و پژوهش را در دانشگاه‌ها به سمت پیشرفت و ترقی کشور و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کشور برده شود.

به گزارش ملایری‌ها، محمدابراهیم الهی تبار در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد ملایر و تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات بین کرد: برگزاری انتخابات پرشور یکی از وظایف مسئولین است.

وی با اشاره سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره مجلس بیان کرد: مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد و جایی است که تمام شعارها در آن به شعور تبدیل می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان افزود: رئیس‌جمهور نیز اظهار کرد که باید مجلسی درشان ملت شکل گیرد و در این شکل‌گیری باید فضا برای همه مردم آماده شود.

وی حضور گسترده مردم در انتخابات را یکی از شاخصه‌های ایران در دنیا دانشت و بیان کرد: همه باید برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شد انتخابات و زمینه‌سازی حضور گسترده مردم تلاش کنند.

الهی تبار با اشاره به وضعیت تحقیق و پژوهش بیان کرد: برای توسعه کشور لازم است که تحقیق و پژوهش و استفاده موثر  از آن را در رأس آمور قرار دهیم.

وی افزود: 10 درصد تولید ناخالص کشورهای توسعه‌یافته در امر تحقیق و پژوهش بوده این در حالی است که در کشور ما این رقم 4 درصد پیش‌بینی‌شده است که این مقدار نیز بسیار که اکنون کمتر از 1 درصد است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: ملاک بالا بودن تعداد تحقیق و پژوهش نبوده و باید حلقه مفقود رابطه بین تحقیق و پژوهش و نیازهای کشور همچون صنعت و تولید ثروت را به دست آوریم.

وی گفت: باید تحقیق و پژوهش را در دانشگاه‌ها به سمت پیشرفت و ترقی کشور و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کشور برده شود.

الهی تبار با اشاره به لزوم توجه به داخل گفت: باید  از درون خود را بسازیم و گره مشکلات خود را بازکنیم و اگر چنین باشیم توسعه کشور را نیز به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت‌های قبلی در قبال دانشگاه آزاد گفت: نباید جلوی توسعه دانشگاه آزاد که با منافع خود همراه گرفته می‌شد و از بودجه دولتی برای توسعه دانشگاه‌های دولتی استفاده می‌کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به لزوم توجه به بخش خصوص در بحث آموزش افزود: دانشگاه آزاد در نظام مؤثر بوده و زحمتی برای نظام نیز نداشته است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت افزود: امسال سخت‌ترین سال اقتصادی در کشور بوده و کاهش قیمت شدید نفت نیز تأثیر بسزایی در این امر داشته است.

الهی تبار گفت: باید از حجم نقدینگی در دست مردم و ظرفیت‌های درونی جامعه استفاده کرد و به سمت اصل 44 نظام یعنی تقویت بخش خصوصی توجه ویژه‌ای داشت.

وی گفت: نظام سلطه کشور را به سمتی برده بود که با تحریم‌های ظالمانه فرش نفت را از دو و نیم میلیون بشکه به یک‌میلیون بشکه رسانده بود و در پی کاهش تحقیق و پژوهش آن نیز بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان افزود: نظام سلطه کشور تحریم‌ها را در تجهیزات، بیمه و بانک‌ها اجرایی و درصدد به صفر رساندن خرید نفت ایران بودند.

وی  با اشاره به انتخابات سال 92 گفت: مردم در سال 92 با توجه به حضور هر دو تفکر در جریان هسته‌ای روحانی و شعارهای وی را دادند.

الهی تبار با اشاره به برگزاری بیش از 30 انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون بیان کرد: حضور مردم یکی از افتخارات بزرگ ایران اسلامی در طی این انتخابات بوده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای دولت گفت: بی‌انصافی است که دستاوردهای دولت همچون کاهش تورم، رشد اقتصادی، انضباط پولی  و نظام سلامت گفته نشود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار