نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. دى 1394 - 0:19   |   کد مطلب: 17509
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: اقدامات اولیه نصب دستگاه MRI در بیمارستان امام حسین(ع) انجام شده و این بخش در اویل سال 95 افتتاح می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها به  نقل از ایرنا محسن ترکاشوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خرید دستگاه MRI دولتی یکی از آثار مثبت اجرای طرح تحول نظام سلامت است که بزودی این دستگاه در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر نصب می شود.
وی اظهار کرد: این دستگاه با هزینه ای بالغ بر 60 میلیارد ریال از کشور آلمان با پیشرفته ترین تجهیزات و استانداردهای روز دنیا خریداری شده که با نصب و راه اندازی هزینه آن به 70 میلیارد ریال می رسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات دستگاه MRI توسط بخش خصوصی در این شهرستان به مردم ارایه می شود که با نصب MRI دولتی تعرفه های خدمات دهی برای شهروندان به صورت دولتی محاسبه می شود و مناطق جنوب استان را پوشش خواهد داد.
ترکاشوند همچنین از ساخت کلینیک تخصصی بیمارستان فخریه ملایر خبر داد و افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت کلینیک تخصصی فخریه از سال گذشته در 12 رشته و 18 متخصص در یک طبقه به صورت موقت به شهروندان خدمات ارایه می دهد که بر اساس نیت واقف و با تغییر کاربری قرار است کلینیک جدید با مساحت یک هزارو 600 مترمربع در سه طبقه احداث شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر این پروژه به پیمانکار واگذار و جانمایی طرح انجام شده که برای ساخت اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال نیاز دارد که 10 میلیارد ریال اعتبار اولیه آن تامین شده و امیدواریم تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از صدور مجوز ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) خبر داد و گفت: در آخرین جلسه ای که با شهرداری، اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی استان داشتیم، مجوز ساخت این اورژانس صادر شد و امیدواریم بزودی عملیات ساخت آن که یکی از ضرورت ها و نیازهای شهروندان است، آغاز شود.
ترکاشوند با بیان اینکه بیمارستان مهر ملایر یکی از مجهزترین و بهترین بیمارستان های دولتی این شهر است، اظهار کرد: بخش مراقبت های ویژه نوزادان با چهار متخصص و هشت تخت راه اندازی شده و بزودی نیز ساختمان ویژه نوزادان به 12 تخت و 22 میلیارد ریال احداث خواهد شد.
وی اضافه کرد: در بیمارستان امام حسین(ع) نیز با کمک خیرین و نیکوکاران و همکاری مجمع خیرین سلامت کشور و شهرستان ملایر، شش دستگاه دیالیز خریداری و دستگاه رادیولوژی دیجیتالی، آندوسکوپی و ویدیو میکروسکوپ خریداری و نصب شد.
وی گفت: به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمان برای بیماران و ارایه خدمات بهتر و مطلوب تر به بیماران در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، بخش های مختلف بیمارستان امام حسین(ع) بازسازی و مرمت شد و سایر بخش ها نیز در حال اجرا است.
ترکاشوند با بیان اینکه ملایر جزء شهرستان های برتر در زمینه برخورداری از مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان است، بیان کرد: مهمترین موضوعی که امسال در طرح تحول نظام سلامت در ملایر اجرا شد، توجه به مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه های حاشیه نشین بود که پس از شناسایی این مناطق، پایگاه هایی برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی ایجاد شد.
وی از وجود 27 مرکز بهداشت و 102 خانه بهداشت در این شهرستان خبر داد و گفت: تمامی این مراکز و خانه های بهداشت دارای پزشک هستند و برخی مراکز درمانی روستایی نیز دارای دو تا سه پزشک هستند که به صورت شبانه روزی به بیماران خدمات ارایه می دهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار