نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. دى 1394 - 21:28   |   کد مطلب: 17564
مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر:
مددجویان ملایری ۶۸ تخته فرش بافتند
مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر گفت: امسال ۶۸ تخته فرش به ارزش یک میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال توسط مددجویان زیر پوشش این نهاد در شهرستان ملایر بافته شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ علی کولیوند  اظهار داشت: در راستای اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد دوره‌های آموزش قالیبافی به منظور مهارت آموزی مددجویان برگزار می‌شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 5 دوره آموزش قالیبافی به مدت 3 ماه در سطح شهر و روستاهای شهرستان ملایر برای مددجویان زیر پوشش این نهاد تشکیل شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر بیان کرد: در پایان دوره‌های آموزش قالیبافی، دارقالی به منازل مددجویان منتقل شده و در پایان کار، فرش بافته شده توسط کمیته امداد و یا خریداران فرش به فروش رسیده و مبلغ آن به سبد معیشتی خانواده واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد آموزش و تقویت برنامه‌های مهارتی و توانمندسازی مددجویان را به عنوان یک اصل اساسی در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی مفید و مؤثر می‌داند.

کولیوند گفت: با برگزاری این دوره‌های مهارتی و آموزشی، بستر و زمینه‌ای فراهم می‌شود تا مددجویان و افراد فاقد شغل و خانواده‌های بی‌بضاعت بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای 470 طرح قالی‎بافی توسط مددجویان شهرستان ملایر افزود: کمیته‌ امداد پس از برگزاری دوره‌های آموزشی با پرداخت تسهیلات اشتغال، فراگیران را به سمت خودکفایی سوق می‌دهد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملایر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 68 تخته فرش با متراژ 179 مترمربع توسط مددجویان زیر پوشش این نهاد تولید شده است.

وی بیان کرد: از محل فروش فرش‌های بافته شده توسط مددجویان ملایری مبلغ یک میلیارد و 514 میلیون ریال درآمد حاصل شده است که به حساب سبد معیشتی این مددجویان واریز شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار