نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. دى 1394 - 21:33   |   کد مطلب: 17565
گروه نمایشی باران با نمایش "نده‌آ" در سی‌و‌چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ملایری‌ها سرپرست گروه باران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه 70 اثر نمایشی برای نمایش در جشنواره  فجر در مرحله بازبینی به تهران ارسال شدند، گفت: در مجموع از این تعداد اثر ارسالی 24 اثر نمایشی تایید شدند که نمایش "نده‌آ" هم جز این آثار است.

محمد قاسمی با بیان اینکه امسال جشنواره فجر در تهران و هفت استان کشور برگزار می‌شود، افزود: استان‌های گلستان، مشهد، کرج، تبریز، یزد، بوشهر و شیراز به همراه تهران استان‌های برگزار کننده جشنواره فجر هستند که نمایش «نده‌آ» به جز تهران در یکی دیگر از استان‌ها نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: اتفاق بدی که در جشنواره امسال افتاده حذف جشنواره منطقه‌ای بوده است که گروه‌ها را برای انتخاب به دردسر انداخت چرا که دیدن کارها به صورت زنده و انتخاب بسیار منصفانه‌تر از دیدن فیلم آثار است.

قاسمی با اشاره به برگزاری جشنواره در سایر استان‌ها به جز تهران نیز گفت: مجموعه کاملی از کارها شامل دوکار از بخش فجر استانی، دو کار از بخش بین‌الملل، دو کار از بخش تازه‌ها و دو کار نیز از بخش چشم‌انداز در هر یک از استان‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نمایش "نده آ" و انتخاب آن در بین 24 کار منتخب گفت: این نشان می‌دهد کیفیت کار خوب بوده است و اگر مسئولان هم مانند اداره ارشاد ما را حمایت کنند می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

قاسمی افزود: این کار برگرفته از نمایش "مده‌آ" نوشته اوریپید نمایش‌نامه‌نویس یونانی است که دو هزار و پانصد سال پیش نوشته شده است و یکی از بزرگترین نمایشنامه‌های تراژدی دنیا است، در این اثر مده‌آ دو فرزند خود را می‌کشد تا از شوهرش انتقام بگیرد اما در نده‌آ از زاویه دیگری به کار نگاه کرده و نگاهمان به دو فرزند کشته شده بوده است.

وی که خود یکی از هفت بازیگر این کار نمایشی نیز هست از پری بارانی، نگار پاک‌کار، غزل صفرخانلو، محمد ترکاشوند، مهدی حبیبوند و محمود غفاری به عنوان دیگر بازیگران کار، مهدی حبیبوند و محمد ترکاشوند موسیقی، رضا باغبان طراحی نور و رسول رنجبر و محمدصالح صارمی به عنوان دستیار کارگردان نام برد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار