نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. دى 1394 - 17:25   |   کد مطلب: 17567
یک کارشناس مسائل هسته ای خاطر نشان کرد: در هر حال مسئله تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر ایران چیز جدیدی نبوده و آمریکا سعی می کند ایران را به لحاظ نظامی تضعیف کند تا بتواند به اهداف خود برسد؛ آنها از ایران امتیاز می خواهند اگر ایران امتیاز ندهد دوباره تحریم می شویم.

به گزارش ملایری ها حسن هانی زاده کارشناس مسائل هسته ای در گفت و گو با خبرنگارشبکه راه دانا  در خصوص وضع تحریم های جدید علیه ایران بلافاصله بعد از خروج ذخایر اورانیوم اظهار داشت: آمریکا به هر بهانه ای سعی می کند که فشارهای خود را بر ایران تشدید کرده و با توجه به اینه برجام از یک شفافیت خاصی برخوردار است، اما آمریکایی ها به هیچ یک از تعهدات خود درباره ایران پایبند نبوده اند.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر پیش آمده است انتظار می رود که باز هم کنگره یا وزارت خارجه آمریکا تحریم های دیگری را علیه ایران وضع کنند و دلیل آن هم این است که آمریکا با سوء استفاده از شرایط موجود و تحت فشار لابی های صهیونیست،‌ سعی می کند تا فشارهای بیشتری به ایران وارد کرده و امتیازات بیشتری بگیرند.

این کارشناس مسائل هسته ای خاطر نشان کرد: در هر حال مسئله تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر ایران چیز جدیدی نبوده و آمریکا سعی می کند ایران را به لحاظ نظامی تضعیف کند تا بتواند به اهداف خود برسد؛ آنها از ایران امتیاز می خواهند اگر ایران امتیاز ندهد دوباره تحریم می شود.

هانی زاده تصریح کرد: در طول ماه های گذشته و بعد از توافق با 5+1 آمریکا یک سلسله اقدامات خصمانه ای را علیه ایران انجام داد که حتی بخشی از اموال بلوکه شده ایران را هم مصادره کرد که این نشان می دهد که آمریکا به تعهدات خود عمل نخواهد کرد.

وی با اشاره به بدعهدی های آمریکا اظهار داشت: وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده ایرانی باید دست به یک سری اقدامات متقابلی علیه آمریکا بزند تا در این صورت از فشارهای آمریکا علیه ایران کاسته شود.

این کارشناس مسائل هسته ای با بیان لزوم اقدامه دعوا علیه آمریکا در دادگاه های بین المللی تصریح کرد: این اقامه دعوا می تواند راهکاری باشد تا آمریکا دست از زیاده خواهی های خود دست بردارد اما متاسفانه تا کنون شاهد چنین اقداماتی از سوی مقامات کشورمان نبوده ایم.

هانی زاده در خصوص ادعای لغوت تحریم ها که از سوی هر دو طرف بر خلاف وضع تحریم های جدید مطرح می شود گفت: تا کنون نه تنها اقدام محسوسی برای برداشته شدن تحریم ها صورت نگرفته است، بلکه تحریم های جدید و محدودیت های دیگری در قالب تحریم برای کشور رقم خورده است، لغو تحریم ها ادعایی بیش نیست.

وی با بیان اینکه تحریم ها همجنان به قوت خود باقی مانده اند یاد آور شد: این موضوع نشان می دهد که آمریکا تحت هیچ شرایطی قصد ندارد تحریم ها علیه ایران را بردارد و همچنان به اعمال فشار و باج خواهی از ایران ادامه خواهد داد و هر روز هم یک موضوع جدیدی از سوی آمریکا مطرح می شود.

این کارشناس مسائل هسته ای یاد آور شد: ایران بایستی به نقطه اول باز گردد و یک ضرب الاجلی برای رفع تحریم ها تعیین کند و در غیر این صورت ایران باید به نقطه اول و قبل از توافق هسته ای با غرب باز گردد.

انتهای پیام/ف

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار