نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. دى 1394 - 17:53   |   کد مطلب: 17627
مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد؛
توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در ملایر
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از توسعه کشت گلخانه‌ای در این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ غلامحسین تقوی  با اشاره به اینکه در حال حاضر کشت‌های گلخانه‌ای یکی از موارد کشت باصرفه و کم‌آب‌بر در کشور است، اظهار کرد: هدف وزارت کشاورزی توسعه این نوع کشت و تشویق کشاورزان به این سمت و سو است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 10 هزار هکتار کشت گلخانه‌ای فعال در ملایر وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر در پی توسعه کشت گلخانه‌ای شهرستان ملایر هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان ملایر تا پایان سال جاری به 25 هکتار خبر داد و افزود: 15 هزار هکتار تا پایان امسال به کشت گلخانه‌ای شهرستان اضافه خواهد شد.

وی هدف از توسعه کشت گلخانه‌ای شهرستان ملایر را بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی به ویژه صیفی‌جات و بالا بردن عملکرد کار، جلوگیری از کشت محصولات در محیط روباز و همچنین جلوگیری از هدررفت آب دانست.

تقوی از کشاورزان شهرستان که چاه‌ها و منابع آبی مستقل دارند درخواست کرد نسبت به کشت گلخانه‌ای اقدام کنند و با مراجعه به جهاد کشاورزی و صدور مجوز برای این نوع کشت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دولت و وزارت کشاورزی نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را نیز از کشاورزان خواهد داشت و تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار خواهد داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: در این زمینه تسهیلات جهاد کشاورزی برای افرادی که نسبت به کشت گلخانه‌ای اقدام می‌کنند در مناطق محروم با سود 10 درصد و در سایر مناطق 14 درصد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ملایر در کشت گلخانه‌ای در جنوب استان دارای وضعیت خوبی است، یادآور شد: بیشترین محصول تولید کشت گلخانه‌ای ملایر، گوجه‌فرنگی، فلفل و خیار است.

تقوی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی مناسب شهرستان کشت‌های گلخانه‌ای می‌تواند برای کشاورزان مفید بوده و صرفه اقتصادی مناسبی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار