نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. دى 1394 - 0:56   |   کد مطلب: 17669
فرمانده انتظامی ملایر از متلاشی شدن باند حرفه ای خودرو در این شهرستان خبر داد و گفت: در این زمینه دو نفر از سارقان حرفه ای دستگیر شدند که به 10 فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش ملایری ها به نقل از ایرنا؛  سرهنگ شعبان ترک نیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اقدامات لازم و موثر سر نخ هایی دقیق از یک باند دو نفره که در کار سرقت خودرو فعالیت داشتند، بدست آمد و سرانجام مخفیگاه سارقان شناسایی و در یک عملیات ضربتی و هماهنگ هر دو سارق دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، اموال مسروقه خودرویی و لوازم و مدارک مال باختگان کشف و ضبط شد و به سرقت های خود اعتراف کردند.
سرهنگ ترک نیا بیان کرد: سارقان خودرو در مجموع به 10 فقره سرقت خودروهای سواری اعتراف کردند که در این رابطه تعداد سه نفر خریدار اموال سرقتی نیز شناسایی و بلافاصله دستگیر شدند و ضمن تشکیل پرونده قضایی، سارقان به همراه خریداران اموال سرقتی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی همچنین از کشف و ضبط دو هزار و 976 قلم انواع کالای قاچاق خبر داد و افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در راستای مبارزه با ورود هرگونه کالای قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی و حفظ سلامت شهروندان اقدامات کنترلی محسوس و نامحسوس را در محورهای مواصلاتی شهرستان تشدید کردند.
فرمانده انتظامی ملایر اظهار کرد: در این راستا ماموران پلیس به یک دستگاه خودروی سواری به رانندگی یک نفر مشکوک شدند که بلافاصله این خودور متوقف و در بازرسی از آن، تعداد 720 قوطی نوشابه انرژی زا و فاقد هرگونه مجوز قانونی و بهداشتی کشف و ضبط شد.
سرهنگ ترک نیا ادامه داد: همچنین ماموران در حین کنترل خودروهای در حال عبور از شهرستان، به یک دستگاه خودروی اتوبوس مشکوک شدند و با توقف این خودرو و بازرسی از آن، تعداد 130 توپ کاپشن و 126 قلم لوازم آرایشی و دو هزار نخ سیگار قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف و ضبط کردند.

* کاهش 51 درصدی جرائم در ملایر
وی کشف و ضبط 48 هزار و 700 کیلوگرم برنج قاچاق به ارزش 403 میلیون ریال در دو دستگاه کامیون را از دیگر اقدامات پلیس عنوان کرد و گفت: در راستای برخورد قانونی و قاطعانه با ورود هرگونه کالای فاقد مجوز و حمایت از تولیدات داخلی، ماموران مبارزه با قاچاق با اقدامات کنترلی، بازرسی از محورهای مواصلاتی شهرستان را تشدید کردند.
سرهنگ ترک نیا اظهار کرد: در این راستا با شناسایی و بازرسی یک دستگاه کامیون، تعداد دو هزار و 480 کیسه برنج 10 کیلوگرمی خارجی و قاچاق به وزن 24 هزار و 800 کیلوگرم و فاقد هرگونه مجوز، کشف و ضبط شد.
وی یادآور شد: همچنین در ماموریتی دیگر ماموران پلیس با اجرای طرح مشترک و در حین کنترل خودروهای در حال تردد، به یک دستگاه خودروی کامیون کشنده دیگر مشکوک شدند که با بازرسی از این خودرو تعداد دو هزار و 300 کیسه برنج هندی 10 کیلوگرمی قاچاق و تاریخ گذشته فاقد هرگونه مجوز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی ملایر همچنین از کاهش 51 درصدی جرائم در سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش مجاهدانه پلیس ملایر پرونده های قضایی با سازش اجتماعی 86 درصدی مواجه شد که در 9 ماهه امسال از 638 پرونده ارجاع شده به واحدهای مشاوره ای در کلانتری های شهری، 556 فقره پرونده قضایی منجر به سازش اجتماعی شد.
سرهنگ ترک نیا افزایش 20 درصدی کشف و دستگیری مجرمان، کاهش 18 درصدی تصادفات فوتی و برگزاری 429 جلسه آموزش همگانی برای 27 هزارو 225 نفر فراگیر را از جمله توفیقات پلیس در 9 ماهه گذشته برشمرد.
وی با تقدیر از مشارکت فعال شهروندان ملایری با پلیس در سنگر برقراری و تولید نظم و امنیت پایدار اجتماعی بیان کرد: امروز مشارکت به عنوان یک امر اخلاقی و عقلانی نقش بسیار کننده ای در ثبات امنیت جامعه از خود برجای خواهد گذاشت و هر اندازه همکاری و مشارکت با پلیس ارتقا داشته باشد، به همان اندازه عرصه بر قانون شکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی نیز تنگ تر خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار