نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. دى 1394 - 18:42   |   کد مطلب: 17689
انفجار انتحاری در قلب منطقه گردشگری استانبول و نزدیک مسجد سلطان احمد بیش از 30 کشته و زخمی برجای گذاشت. این انفجار باعث شد تا نخست‌وزیر ترکیه نشست امنیتی فوق‌العاده را خواستار شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از راه دانا؛ به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، یک عامل انتحاری خود را در یک اتوبوس و در اطراف مسجد مشهور سلطان احمد در شهر استانبول منفجر کرد.

رسانه‌های داخلی ترکیه به نقل از مسئولان این کشور از کشته شدن دست کم 15 تن از جمله چند گردشگر خارجی و زخمی شدن 15 تن دیگر در انفجار امروز خبر داده‌اند.

در همین حال، خبرنگار شبکه المنار گزارش داد که در بین کشته شدگان انفجار استانبول شش آلمانی و نروژی و یک شهروند از پرو هستند.

 

 

در همین راستا، آلمان از اتباع خود خواسته است تا به مناطق گردشگری در استانبول نزدیک نشوند.

بنا به گفته شاهدان عینی و ساکنان استانبول انفجار بسیار شدید بوده و صدای آن تا چندین کیلومتری شنیده شده‌ است. گفته می‌شود یک زن مواد منفجره همراه با خود را در این مکان منفجر کرده و در یکی از ساختمان‌های اطراف مسجد نیز آتش سوزی به وقوع پیوسته است.

 

 

شبکه اسکای نیوز نیز به نقل از منابع امنیتی ترکیه گزارش داد که احتمال بسیاری وجود دارد که داعش مسئول این انفجار باشد.

یک منبع در استانبول گفت که عامل انتحاری خود را در میان گروهی از گردشگران که گمان می‌رود از یک کشور خارجی باشند منفجر کرده و بقایای جسد وی در محل انفجار دیده شده است.

مسجد سلطان احمد یکی از مهمترین اماکن گردشگری در شهر استانبول و مقصد مهمی برای گردشگران است.

 

 

ده‌ها دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی به همراه صدها نیروی پلیس به منطقه اعزام شده‌اند و از نزدیک شدن به محل انفجار جلوگیری می‌شود.

سایت النشره نیز گزارش داده است که احمد داووداوغلو،‌ نخست وزیر ترکیه امروز نشست امنیتی فوق‌العاده‌ای را در مقر وزارت کشور در آنکارا برگزار می‌کند.

 

 

 

در همین حال گزارش شده هتلی در حال ساخت در منطقه مال‌تپه استانبول نیز آتش گرفته است. این آتش‌سوزی حدود ساعت 10:30 صبح به وقت محلی در استانبول رخ داد.

اگرچه هنوز عامل آتش سوزی مشخص نشده است اما شاهدان عینی اعلام کردند که آنها پیش از آتش سوزی صدای انفجاری را شنیده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری جهان، تعدادی از کارگران در درون هتل بوده‌اند. تیم‌های پلیس و پزشکی به این منطقه اعزام شده‌اند.

 

 

 

همچنین شهردار مال‌تپه در منطقه استانبول در صفحه توییترش نوشت 20 نفر از این حادثه آتش سوزی نجات یافته و تنها یک نفر هنوز در این ساختمان است.

 

 

وی سپس در توییت دیگری اعلام کرد که تیم‌های آتش نشانی تمام افراد موجود در این هتل را خارج کردند و هیچ کس در هتل باقی نمانده است. برخی افراد تنها دچار جراحت سطحی شدند که برای مداوا به نزدیک‌ترین بیمارستان فرستاده شده و تلاش‌ها برای خاموش کردن حریق ادامه دارد.

ادامه دارد ....

دیدگاه شما

آخرین اخبار