نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. دى 1394 - 0:01   |   کد مطلب: 17747
رئیس اداره جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به افزایش بیش از نود درصدی خرید تضمینی گندم در این شهرستان گفت: در سال ۹۳ حدود ۸ هزار تن گندم به صورت تضمینی در ملایر خریداری شد که این رقم امسال به ۱۶ هزار تن رسیده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ غلامحسین تقوی در شورای کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به خرید تضمینی گندم در این شهرستان اظهار داشت: در سال 93 حدود 8 هزار تن گندم در ملایر خریداری شد که این رقم امسال به 16 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به افزایش بیش از 90 درصدی خرید تضمینی گندم در این شهرستان گفت: در سفر ریاست محترم جمهور به استان مطالبات کشاورزان در این زمینه نیز پرداخت شده و موجب شد در این بخش مطالبات چندانی باقی نماند.

تقوی اظهار داشت: براسا بند «د» تبصره 11 قانون بودجه سال 94 هر بانکی که به هر شکلی در بخش کشاورزی در قسمت‌های نه‌گانه تسهیلات پرداخت کرده مکلف است تا 3 سال استمهال کنند و دولت هم تأمین اعتبار کرده و در اختیار بانک ها قرار دهد.

وی افزود: کارگروهی برای این مسئله در شهرستان تشکیل شده و در مجموع حدود 19 میلیارد تومان تسهیلات وجود داشته که در بخش کشاورزی این بند و تسهیل شامل آنها می‌شده است که می‌توان گفت ملایر  از اولین شهرستانهایی بودیم که در این خصوص فعال عمل کرده است.

تقوی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی دولت در برنامه ششم ساماندهی بحث آب در بخش کشاورزی است، تاکید کرد: در کشور هیچ گونه مشکلی از نظر موادغذایی وجود ندارد و حتی در برخی قسمتها مانند تولید مرغ به دلیل تولید بالا باید به فکر توسعه صادرات بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار