نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. دى 1394 - 0:03   |   کد مطلب: 17748
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ملایر رتبه نخست استان را در تولید تخم‌مرغ دارد، گفت: شهرستان تویسرکان هم بالاترین ظرفیت تولید تخم‌مرغ استان را دارد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا؛ محمد نظرپور  با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ از استان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر استان همدان با داشتن 42 واحد تولیدکننده تخم‌مرغ، ظرفیت تولید یک میلیون و 375 هزار عدد تخم‌مرغ را دارد.

وی سرانه مصرف تخم‌مرغ در استان را 180 کیلوگرم دانست و افزود: سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور نیز 180 کیلوگرم بوده و این در حالیست که سرانه مصرف در کشورهای توسعه‌یافته به 300 عدد نیز می‌رسد.

نظرپور در خصوص شناسنامه‌دار کردن واحدهای تولیدی تخم‌مرغ گفت: به لحاظ امنیت بهداشتی و ارتقاء سلامت در این واحدها درصدد شناسنامه‌دار کردن واحدهای تولیدکننده تخم‌مرغ هستیم که اقدامات اولیه این طرح صورت گرفته است.

وی در پایان به مشکلات این واحدها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شاهد تولید بیش از نیاز تخم‌مرغ در بازار هستیم هیچ‌گونه مجوزی مبنی بر توسعه این واحدها ارائه نمی‌دهیم و هدف بهینه کردن واحدهای موجود است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار