پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

28. دى 1394 - 0:34   |   کد مطلب: 17770
معاون جهاد کشاورزی ملایر؛
سالانه ۴۲۷ تن عسل در ملایر تولید می‌شود
معاون جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به وجود ۴۷ هزار و ۵۰۰ کندو عسل در ملایر اظهار داشت: سالانه ۴۲۷ تن عسل در ملایر تولید می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ حجت‌الله مصطفوی  با اشاره به وجود 47 هزار و 500  کندو عسل در ملایر اظهار داشت: حدود 341 بهره‌بردار در این زمینه در شهرستان فعال هستند که 24 درصد عسل استان را در ملایر تولید می‌کنند.

وی با اشاره به تولید سالانه 427 تن از این محصول در ملایر گفت: استقبال از این بخش در کشاورزی ملایر خوب است ولی با توجه به شرایط آب و هوا، شرایط مرتع و غیره در تعداد کندو در شهرستان محدودیت وجود دارد.

مصطفوی افزود: تولید این محصول بیشتر در روستاهای ملایر از جمله طجر سامن، انوج، شریف‌آباد، ایرانه، سراب طجر، کساوند، بیغش، مانیزان و بسیاری دیگر از روستاهای شهرستان انجام می‌شود.

وی در مورد پرداخت تسهیلات در این بخش نیز گفت: در زمان توسعه کشاورزی تسهیلات در این زمینه پرداخت شده و مجموعه‌های جدید در شهرستان ایجاد شد و در حال حاضر عمدتا زنبوردارهای قدیمی هستند که تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مصطفوی با اشاره به وجود آزمایشگاه در شهرستان برای تشخیص عسل تقلبی و غیرتقلبی اظهار داشت: زنبور خودش معمولا آب و شکر را به عسل تبدیل می‌کند اما از حدود 15 خرداد به بعد نباید این آب و شکر به زنبور داده شود که اگر قطع نشود کیفیت محصول کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ملایر صادرکننده این محصول است، گفت: 24 درصد کل عسل استان یعنی یک چهارم محصول در ملایر تولید می‌شود و در زمینه تولید این محصول در استان رتبه اول را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما