نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. بهمن 1394 - 12:05   |   کد مطلب: 18197
کارشناس علوم تربیتی و فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملایر گفت: بیش از پنج هزار دانش آموز ملایری در مسابقات قرآن و نماز و عترت و معارف اسلامی و در رشته های های قرائت، حفظ، تفسیر، احکام،اذان، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشا نماز شرکت می کنند.

مسلم بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها، با اشاره به آغاز برگزاری سی و چهارمین مسابقات قرآن و نماز و عترت و معارف اسلامی در شهرستان ملایر اظهار داشت: این مسابقات با هدف شکوفایی استعدادها و شناخت و پرورش دانش اموزان مستعد در زمینه قرآن، عترت و اهل بیت(ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور بیش از 5 هزار دانش آموز ملایری در این مسابقات بیان کرد: بیش از پنج هزار دانش آموز ملایر در مسابقات قرآن و نماز و عترت و معارف اسلامی و در رشته های  های قرائت، حفظ، تفسیر، احکام، اذان، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشا نماز شرکت می کنند.

کارشناس علوم تربیتی و فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملایر افزود: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستان، استان و کشوری برگزار می شود.

وی گفت: مسابقات قرآن و نماز و عترت و معارف اسلامی مرحله شهرستانی دانش آموزان شهرستان ملایر به مدت یک هفته با حضور دانش آموزان برگزیده مرحله آموزشگاهی برگزارمی شود.

بیات گفت: این مسابقات در دو بخش کتبی در رشته  های صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، تفسیر قرآن، احکام و انشای نماز و عملی  در رشته های اذان، قرائت و حفظ قرآن برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله کتبی این مسابقات در 24 بهمن ماه بیان کرد: مسابقات قرآن و نماز و عترت و معارف اسلامی در مقاطع متوسطه اول و دوم و بخش دانش اموزان دختر و پسر برگزار شده و در نفر برتر هر رشته به مسابقات استانی اعزام می‌شود.

کارشناس علوم تربیتی و فرهنگی هنری آموزش و پرورش ملایر پرورش زمینه مذهبی دانش آموزان و ایجاد رقبت و شوق بیشتر به معارف اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بیان کرد و گفت: پرورش محاسن  و مکارم اخلاقی دانش اموزن از طریق انس با معارف اسلامی و بصیرت افزایی دینی دانش آموزان از دیگر اهداف این مسابقات است.

وی توجه جدی والدین به اهمیت انس با قرآن  نماز و شناخت سیره اهل بیت(ع) در تربیت فرزندان را از دیگر اهداف این برنامه بیان و عنوان کرد: مسابقات قرآن و نماز و عترت و معارف اسلامی در ملایر از 24 بهمن ماه لغایت 4 اسفند برگزار می شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار