نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. اسفند 1394 - 8:34   |   کد مطلب: 18245
حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در دفتر پایگاه خبری ملایری‌ها حضور یافته و به سوالات انتخاباتی این پایگاه خبری پاسخ داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه کاندیداهای دهمین دوره مجلس شوای اسلامی در ملایر است وی با حضور در دفتر ملایری ها با خبرنگار ما گفت‌وگویی انجام داده و پاسخگوی سوالات انتخاباتی ما شده است.

ملایری‌ها: مهمترین برنامه های خود را برای حوزه ملایر بیان کنید؟

شهرستان ملایر دارای پانسیل های بالایی در زمینه های مختلف بوده و اکنون به یک شهر دانشگاهی و کادر ساز تبدیل شده است و این کادرسازی باید یک جا به کار گرفته شود و حداقل این است که از مدیران بومی شهرستان در شهر استفاده و به کارگیری کنیم.  در بحث اشتغال و معیشت با توانمندسازی زیرساخت های موجود در شهرستان بهترین امکانات را برای رونق اقتصادی باید به کار برد، بدین معنا که کارخانه های نیمه کاره، کارخانه های تعطیل و آنهایی که سه شیفت کاریشان به یک شیفت تبدیل شده است توانمندسازی و حمایت شوند و با ارائه یک راهکار اقتصادی و استفاده از بانک های عامل و سرمایه گذاری داخلی و خارجی به انها کمک کرد . استفاده از هنر ملایری ها و از صنایع دستی نیز نباید غافل شد، با توجه به شرایط کنونی ملایردر زمینه صنایع دستی بخصوص صنعت مبل و منبت یک ظرفیت بسیار خوب و سهل الوصول برای درآمدزایی می توان باشد و در این راستا با حمایت از واحدهای شغلی و صنفی، اموزش افراد و بازاریابی می توان به این صنایع کمک به سزایی کرد. مسئله بازاریابی اصلی ترین مسئله بخصوص در صنعت منبت ملایر  بوده که اکنون در ملایر صفر است. بحث دیگر در حوزه اقتصاد در کشاورزی بوده که در این زمینه با کمک به صنعتی شدن کشاورزی و خارج شدن از کشاورزی سنتی با استفاده استاندارد سازی استفاده از منابع آب می توان به این قشر کمک بسزایی کرد. بیمه کشاورزان نیز بسیار ضروری بوده که در دولت های مختلف قول آن داده شده و کاری انجام نشده است. استفاده از ظرفیت دانشگاه در زمینه پژوهش و فرهنگ و اسفاده ازشبکه های فرهنگیان برای ارتقا فرهنگ شهرستان از دیگر برنامه های مد نظر برای حوزه ملایر است.

ملایری‌ها: مهمترین نیازهای و برنامه های کشور که لارزم است به ان پرداخته شود چیست؟

مجلس باید در تراز اسلامی حرکت کند و مجلس اسلامی مجلسی است که با فساد مقابله کند و امروز در کشور نیاز داریم جانانه از سرمایه ملی دفاع کنیم و همچنین باید از درآمدهای نفتی و غیرنفتی استفاده بهینه داشته باشیم ومجلس به عنوان ناظر ملی باید بر تمامی این‌ها نظارت کامل داشته باشد و مانع از حیف و میل بی المال و ریخت و پاش های غیر ضروری شود. امروز باید از خارج شدن ارز از کشور بدون هیچ پشتوانه ، سفرهای و ماموریت های خارجی غیر ضروری باید جلوگیری شود. بسیاری از قراردادهای خارجی امروز هیچگونه ضرورتی ندارند و وظیفه مجلس کنترل تمامی این‌ها بوده  و مجلس با نظارت دقیق و بازدارندگی، استیضاح وزرا، مانع از برخی از غیرضروریات در کشور شود. باید در حوزه فساد بسیار کار شود چرا که هم مقام معظم رهبری و هم مردم از این مسئله بسیار ناراحت هستند و باید به خوبی از منابع مالی حفاظت و حراست کنیم و حفظ و حراست از منابع منابع ملی خود باعث رونق اقتصادی می شود.

یکی دیگر از مسئله های مهم در کشور مسئله خلاءهای قانونی در کشور است ما در کشور خلاء قانونی کم نداریم که از آن جمله می‌توان قانون نظام خانواده و نظام اجتماعی اشاره کرد که نیاز به بازنگری دارد و با توجه به اینکه عدم رعایت قوانین در کشو یکی از مشکلات بوده باید از قانون  را بومی و از آن دفاع بیشتری کنیم و قانون اسلامی و الهی داشته باشیم.

 ملایری ها: با توجه به دشمنی دیرینه آمریکا، مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس آینده در مسیر اجرای برجام چیست؟ 

برجام پروژه ای بود که هدایت های رهبری،  زحمات دولت و اقدام به موقع مجلس به اجرا رسید و اکنون با توجه به قرارگیری در پسابرجام راهبردهای کشور باید ملاک عمل قرارگیرد و از تمامیت ارضی کشور با تمام وجود دفاع کرد و مانع نفوذ و ورود دشمن به داشته های امنیتی شد و پیشرفت دانش هسته ای در دستور کار قرار گیر، انرژی هسته ای در پسابرجام باید پیشرفت کند گرچه در اجرای برجام حرکت دانش هسته ای ما کند شد ولی متوقف نشده و اکنون ضابطه‌مند شده  باید با قدرت و سرعت این کار انجام شود.

ملایری‌ها: با توجه به تاکید رهبری بر مسئله نفوذ؛ نفوذی‌ها با چه لباس و شعاری وارد مجلس شده و چگونه می توان از ورود عناصر دشمن به مجلس جلوگیری کرد؟

مسئله مهم در این زمینه فقط آگاه سازی و بصیرت دهی مردم است و باید سرنخ ها و سررشته‌ها را به دست مردم دهیم و راه کارهای شناخت عوامل نفوذی را به مردم ارائه داد.مردم باید بدانند که رای جمع کردن با ثروت یک شبکه مسموم است و فردی که اینگونه وارد عرصه انتخابات شود یا نفوذی بوده و یا زمینه نفوذی شدن را دارد افرادی که وصل به قدرت ها هستند اگر به مجلس راهیابی کنند زمینه نفوذ را دارند. افرادی که دارای سابقه درخشانی نبوده و در سابقه خود ظلم به نظام، همکاری با مفسدان اقتصادی و سران فتنه و شرکت در رزد و بندها را دارند همگی زمینه نفوذ را دارند. بهترین راه آگاه سازی و بصیرت افزایی مردم است.

ملایری‌ها: رهبر معظم انقلاب عنوان کرده‌اند که نقش مجلس در ریل گذاری حرکت دولت ها خیلی مهم است و مسیر حرکت قطار دولت را تعیین می کند؛ با توجه به این تعریف، نمایندگان چطور می توانند برای دولت ریل گذاری کنند؟ 

مجلس باید دولت را مهندسی کند و با رای دادن و رای ندادن به یک وزیر، خواستن برنامه از یک وزیر در دادن رای به آن و نظارت بر حسن اجرای آن می تواند نقش آفرینی کند. اگر وزیری افراط  و تفریط کرد اولیوت‌های کشور را رعایت نکرد و به دنبال مسائل فردی و سیاست زدگی رفت وظیفه یک نماینده نظارت و کنترل ان است.

ملایری‌ها: نظر خود را درباره این کلمات در یک جمله بیان کنید

فتنه 88: یک جریان تلخ که از سران آن نباید هیچ گاه غافل شود

ولایت فقیه: اصل مترقی که هرگز ضعف در این اصل واقع نخواهد شد و امید مستضعفان ایران است.

پول های کثیف در انتخابات: مشمئز کننده ترین واژه ای که شنیده ام.

اقتصاد مقاومتی: تنها راه حل بحران معیشت است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار