نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. اسفند 1394 - 11:55   |   کد مطلب: 18414
شهر دار ملایر گفت: چهار هزار و 500 درخت در امتداد بام ملایر ملایر کاشته شده و کاشت 10 هزار اصله نهال در سال جاری توسط سازمان فضای سبز شهرداری ملایر هدفگذاری شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ شهردار ملایر در حاشیه مراسم روز درختکاری در بام ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به کاشت چهار هزار و 500 نهال در امتداد بام ملایر اظهار داشت: این نهال ها با همکاری سازمان های مردم نهاد و اداره منابع طبیعی در این بام ملایر کاشته خواهد شد.

وی افزود: 1100 اصله از این درختان به یاد یک هزار و صد شهید شهرستان ملایر همزمان با روز درختکاری کاشته شده و هزار درخت نیز در تپه پرچم و با همکاری سازمان مردم نهاد حافظان محیط زیست کاشته شد.

وی با اشاره به سررانه فضای سبز در شهرستان ملایر بیان کرد: سرانه فضای سبز در کشور 15.5 مترمربع بوده  که این سرانه در ملایر با 19.5 مترمربع  برای هر نفر است و این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.

شهردار ملایر با اشاره به میزان متوسط سرانه جهانی گفت: ، سرانه جهانی فضای سبز  با 25 مترمربع بوده که با این سرانه فاصله وجود داشته و تلاش بر این است که به این سرانه رسید.

وی با اشاره به نقش سازمان های مردم  نهاد در ارتقا فضی سبز بیان کرد: سازمان های مردم نهاد با ورود به این بخش ی توانند نقشی موثر در ارتقا فضای سبز ملایر و همچنین حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

رضایی گفت: علاوه بر کاشت این 4 هزار و پانصد اصله نهال در بام ملایر کاشت  10 هزار اصله نهال در سال جاری توسط سازمان فضای سبز شهرداری ملایر هدفگذاری شده است.

وی با تاکید بر لزوک حفظ و حراست از درختان و نهال های کاشته سده بیان کرد: باید در نگهداری و حفظ و حراست از این درختان اهتمام جدی داشته باشیم، چراکه در بالا بردن فضای سبز شهر مثمرثمر خواهد بود.

شهردار ملایر با اشاره به آمار هزینه حفظ و حراست از فضای سبز در شهر ملایر بیان کرد:  سالیانه حدود 40 میلیارد ریال برای حفظ و حراست از فضای سبز شهر ملایر هزینه می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار