نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. اسفند 1394 - 13:39   |   کد مطلب: 18416
نمایشگاه نقاشی و آثار نورتاب، برش هنری کاغذ و نقطه کاری دو هنرمند ملایری در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر گشایش یافت.

به گزارش ملایری‎ها؛ با حضور جمعی از هنرمندان و دوستداران هنرهای تجسمی نمایشگاهی از نقاشی و آثار نورتاب، برش هنری کاغذ و نقطه کاری در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر گشایش یافت.

این نمایشگاه شامل آثاری از دو هنرمند جوان زهرا غفاری ملایری و محمد شایان غفاری ملایری است.

زهرا غفاری ملایری در خصوص این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در برگیرنده 34 اثر از خودم و برادرم می باشد که از این تعداد 6 اثر مربوط به برش هنر کاغذ بعلاوه 2 ساعت دیواری، 12 اثر مربوط به تکنیک وایتکس(نورتاب)، 8 اثر نقطه کاری، 2 کار به سبک ماندالا و 4 ماکت طرح های معماری است.

غفاری ملایری بیان کرد: تکنیک وایتکس(نور تاب) که برای اولین بار است در ایران انجام می گیرد، تکنیکی است که در آن از مقوای گِرَم بالا، با رنگ تیره استفاده شده، به این ترتیب که از وایتکس رقیق شده با غلظت های متفاوت برای بردن رنگ مقوا استفاده کردم و طرح را از این طریق روی مقوا کشیدم. در این طرح ها به دلیل وجود نور پشت سوژه، باعث تیره شدن سوژه می شود و نوعی استفاده از بازی نور با سوژه است.

وی در توصیف برش کاغذ نیز افزود: در این روش، طرح ها به صورتی هستند که روی کاغذ سفید برش می خورند و طرح ها با برش های ریز و حساس ایجاد می شود. سایه و نور در این تکنیک بسیار مؤثر است و سایه ای که این طرح ها روی دیوار می اندازد بسیار زیباتر از خود کاغذ برش خورده می باشد.

وی گفت: در این نمایشگاه، دو اثر نیز به سبک ماندالا به نمایش گذاشته شده است که طرح های ماندالا، طرح هایی مدور و مرکز گرا می باشد و ریشه در تاریخ معماری ایران دارند.

این هنرمند ادامه داد: نقطه کاری از دیگر آثار نمایشگاه است که متعلق به برادرم محمد شایان است و در این هنر تصویرها تنها با نقطه کار شده اند و این تکنیک بر گرفته از پیکسل های تصویری است.

شایان ذکر است زهرا غفاری ملایری دانشجوی ترم آخر رشته مهندسی معماری دانشگاه ملی ملایر و محمد شایان غفاری ملایری دانش آموز سال دوم متوسطه رشته معماری می باشد که این نمایشگاه به عنوان اولین نمایشگاه این برادر و خواهر محسوب می شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار