نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. اسفند 1394 - 10:21   |   کد مطلب: 18440
فرماندار ملایر گفت: بات توجه به معضلات اعتیاد مطلبد که با یک عزم ملی و اراده قوی و فعالیت همه جانبه فرهنگی و گسترده برای پیشگیری از این معظل خانمان سوز صورت گیرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ همایش صیانت از بهبود یافتگان از اعتیاد با حضور مسئولان استان و شهرستان ملایر و جمعی از نجات یافتگان از اعتیاد در سینما فرهنگیان ملایر برگزار شد.

عبدالعظیم رضایی در این مراسم با اشاره به مهمترین دلایل گرایش به اعتیاد اظهار داشت: آمار دقیق از تعداد مبتلایان به اعتیاد در کشور موجود نبوده ولی در حدود سه تا 5 میلیون نفر از جمعیت کشور ما دچار این گرفتاری و بیماری هستند.

وی افزود: کسانی که گرفتار اعتیاد شده اند عمدتا از افرادی هستند که با توجه به گرفتاری های اقتصادی و بیکاری دچار این مشکل شده اند.

فرماندار ویژه ملایر گفت: از عمده دلایلی که در بحث اعتیاد مطرح می شود همین مشکل اقتصادی بوده و بحث های فرهنگی  و اعتقادی نیز در این بحث مطرح می شود.

وی گفت: از دلایل گرایش به اعتیاد همواره مشکلات اقتصادی و بیکاری نبوده و هستند کسانی که با توجه به بی‌نیازی اقتصادی و درآمد خوب به اعتیاد روی می آورند و گاها افراد باهوش و توانمند نیز که در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

رضایی گفت: این افراد بعضا از روی شدت این توانمندی‌ها و جسارت به اعتیاد  روی آورده و به این مشکل مواجه می‌شوند.

فرماندار ملایر گفت: بیش از 50 درصد از طلاق‌های کشور به دلیل اعتیاد بوده و خشونت‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها نیز در ارتباط مستقیم با این بلای خانمان سوز است.

وی افزود: بسیاری از معضلات جامعه به دلیل همین مسئله اعتیاد بوده و در زمینه مبارزه با اعتیاد تلاش های زیادی  صورت گرفته و هم دولت و هم دستگاه های فرهنگی فعالیت‌های زیادی برای مبارزه با مواد مخدر انجام داده اند و بسیاری از عزیزان کشور در این راه جانباز و شهید شده اند.

فرماندار ملایر با مهمترین مسائل شکل گیری اعتیاد در کشور بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل دشمنی‌های استکبار جهانی با ایران اسلامی است که برای مبارزه با  اعتقادات و توانمندی های این ملت و به انفعال کشاندن استعدادهای جوانان کشور از هیچ ظلمی دریغ نکرده اند که یکی از آنها بحث شبیه خون فرهنگی و بحث اعتیاد است.

وی افزود: امروز با اقدامات دشمنان هم سن اعتیاد پایین آورده شده و هم بین خانم ها این مسئله در حال ترویج است و خیلی از افراد جان خودشان را در این راه از دست می دهند که رقم آن بیشتر از تلفات سوانح جاده ای است و کشور ما از هر جهت هزینه های سنگینی در این راه می دهد.

رضایی با اشاره به مهمترین دلایل شیوع اعتیاد در کشور بیان کرد: یکی از دلایل عمده آن همجواری با کشورهای تولید کننده مواد مخدرو همچنین وجود مافیای اقتصادی که به صورت شبکه ای در کشورفعالیت می کنند از دیگر عوامل اعتیاد در کشور است.

فرماندار ملایر گفت: با توجه به این مسائل می‌طلبد که با یک عزم ملی و اراده قوی و فعالیت همه جانبه فرهنگی و گسترده برای پیشگیری از این معظل خانمان سوز صورت گیرد.

وی گفت: باید به همه کسانی که در این جمع حضور دارند تبریک گفت و باید اراده قوی آنان را تمجید کرد که توانسته‌اند  بر نفس خود غلبه کرده و در مقابل این بیماری ایستادگی کنند.

فرماندار ملایر گفت: اراده انسان در برابر سخت ترین مسائل نیز ایستادگی کرده و همانگونه که حضرت علی(ع) فرموده اند ای انسان خداوند بهترین گوهر گران بها را در وجود شما قرار داده  که با آن هر کاری می توانید انجام دهید و حتی می توانید کوه ها را جابه جا کنید و آن گوهر گران بها اراده است.

وی افزود: اگر اراده ما اراده ای قوی بوده  و با اعتقادات هماهنگ شود و با همراهی مسائل جانبی چون خانواده ها و نقش همسران می تواند با این مسئله مقابله کرد.

در این مراسم از مراکز ترک اعتیاد ملایر  و جمعی از بهبود یافتگان اعتیاد نجلیل شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار