نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. اسفند 1394 - 13:29   |   کد مطلب: 18442
معاون آموزش و پرورش ملایر خبر داد:
رقابت 300 دانش اموز ملایری در جشنواره جابربن‌حیان
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ملایر گفت: 300 دانش آموز در نمایشگاه جابربن حیان و در قسمت های آزمایش، تحقیق، جمع آوری، مدل، طراحی و ساخت و نمایش علمی حضور دارند.

به گزارش ملایری‎ها؛ سهیلا نهاوندی در حاشیه برگزاری نمایشگاه جابربن‌حیان در دبیرستان فاطمیه ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  امسال پنجمین دوره برگزاری حجشنواره جابربن حیان بوده و در ان 300 دانش آموز ملایری حضور دارند.

وی افزود: دستوالعمل اجرایی این جشنواره از اوایل آبان ماه برای مدارس ارسال شده و مدارس با تشکیل شورای آموزگاران تصمیمات لازم را گرفته  و جلسات توجیهی و کارگاهی برای اموزگاران برگزار شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ملایر افزود: هر معلم در هر کلاس دانش آموزان علاقمند به شرکت به این جشنواره را شناسایی  کرده و با همکاری دانش آموز و خانواده این طرح های مورد نظر اجرا می شود.

وی گفت: در این طرح تمامی مدارس حضور داشته و با توجه به مسابقه درون مدرسه ای که در اوایل بهمن ماه اجرا شده طرح های منتخب به این جشنواره ارسال شده  است.

نهاوندی با اشاره به حضور 300 طرح در این نمایشگاه بیان کرد: 300 دانش آموز در نمایشگاه جابربن حیان و در قسمت های آزمایش، تحقیق، جمع آوری، مدل، طراحی و ساخت و نمایش علمی حضور دارند.

وی افزود: پس از داوری توسط شورای داوری منتخب نفرات برتر برای نفرات استانی ارسال خواهد شد  و مسابقه استانی نیز در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ملایر گفت: دانش‌آموزان ملایری همواره از دانش اموزان برتر استان در دوره های مختلف جشنواره جابربن‌حیان بوده اند.

وی با اشاره دوره تحصیلی دانش آموزان این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدیی برگزار شده و تمامی دانش آموزان از این دوره می باشند.

نهاوندی با اشاره به مهمترین هدف برگزاری این جشنواره بیان کرد: ارتقا آموزش، درگیر شدن ذهن دانشآموز با مسائل عینی، حل مسئله و خلاقیت از مهمترین اهداف این جشنواره بوده و در کل این جشنواه پایه ای برای جشنواره خوارزمی در دبیرستان است.

انتهای پیام/گ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار