نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. فروردين 1395 - 11:07   |   کد مطلب: 18566
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از نمایش آثار مکشوفه تپه‌های نوشیجان و پری طی ایام نوروز در موزه لطفعلیان برای نخستین‌بار خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها "محمدرضا بهاری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران در این رابطه افزود: این آثار در موزه ملی قرار دارد که امسال آنها را به امانت گرفته‌ایم و در طول تعطیلات نوروز در معرض دید علاقمندان و گردشگران قرارخواهد گرفت.

وی از برگزاری رژه ماشین‌های کلاسیک توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری و اداره ورزش و جوانان برای نخستین‌بار در محل بام ملایر در 7 فروردین‌ماه خبر داد و اظهار کرد: این حرکت ورزشی و فرهنگی به منظور ایجاد شادابی و نشاط در بین همشهریان و مسافران و گردشگران انجام خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر به دیدار با خانواده معظم شهدا در یکی از روستاهای هدف گردشگری ملایر، برگزاری مسابقه سبزه‌آرایی و انتخاب سبزه برتر برای سومین سال متوالی در روز 8 فروردین‌ماه در محل عمارت و موزه لطفعلیان و اجرای نمایش خیابانی در روز 12 فروردین‌ماه در ارگ نوشیجان اشاره کرد.

بهاری با بیان اینکه در 3 ورودی شهر ملایر چادرهای هلال احمر و کیوسک‌های نیروی انتظامی برپا و مستقر هستند، اظهارامیدواری کرد: با توجه به شرایط خوب جوی و و تمهیدات انجام شده امسال با شمار بیشتر گردشگران مواجه باشیم.

وی به توزیع بروشورها، نقشه راهنما و اقلام و بسته‌های فرهنگی از سوی میراث فرهنگی بین مسافران و گردشگران در طول ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و یادآور شد: با همکاری اداره ورزش و جوانان 2 سالن ورزشی شهید بهشتی و شهید یونسی آماده و تجهیز شده‌اند تا در زمان نامساعد بودن شرایط جوی به اسکان مسافران نوروزی اقدام کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه موزه لطفعلیان و عمارت مصدقی ملایر، بزرگترین موزه‌های استان همدان به شمار می‌روند، از ارائه به خدمات بازدیدکنندگان نوروزی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در روزهای 12 و 13 فروردین‌ماه در محل ارگ نوشیجان برای تأمین امنیت و آرامش منطقه مستقر خواهد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار