نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. فروردين 1395 - 12:56   |   کد مطلب: 18642
فرماندار ملایر گفت: اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند یک مدیریت جهادی بوده و با این امر می توان اقتصاد مقاوتی را به اقدام و عمل رسانید.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی دراولین  جلسه شورای اداری شهرستان ملایر در فرمانداری ملایر با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار داشت: بحث سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در اواخر سال 92 به دولت ابلاغ شده و اقداماتی تا کنون انجام شد است ولی این اقدامات ناقص بوده است.

وی گفت: اقتصاد همواره از برنامه های اصلی در دوران های مختلف چه قبل از انقلاب و چه بعد انقلاب بوده و در پنج برنامه ای که پس از انقلاب اجرا شده است اهم فعالیت های حول محور اقتصاد بوده است.

فرماندار گفت: در برنامه چشم اندار توسعه رشد اقتصادی ایران باید  به بالای 8 درصد برسد که این میزان اکنون 2.5 درصد بوده که نیازمند تلاش هر چه بیشتر در برنامه ششم توسعه است.

وی بیان کرد: اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند یک مدیریت جهادی بوده و با این امر می توان اقتصاد مقاوتی را به اقدام و عمل رسانید.

رضایی گفت: در کنار سیاست های نظام در بحث اقتصادی، هماهنگ با آن روابط خوب اقتصادی با دنیا مهم بوده و با توجه به کارشکنی ها باید روابط خوبی با دنیا داشت.

وی گفت: نقش اصلی در اجرای اقتصاد بهبود بخشیدن به اوضاع واحدهای تولیدی و صنایع و کمک به انان برای رونق گرفتن مجدد است.

فرماندار ملایر گفت: دولت منابع خوبی برای نجات واحدهای تولیدی و صنعتی در نظر گرفته است و دستگاه‎‌های باید با تمام وجود برای نجات این واحدها کمک کنند.

وی اجرای اقتصاد مقاومتی را نیازمند عمل و اقدام مناسب دانست و گفت: غیر از بسیج سازندگی هر سایر ادارات و ارگان ها اقدامات خاصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام نداده اند.

رضایی افزود: باید به دنبال ایده های نو و با کارایی زیاد در اقتصاد مقاومتی بود تا بتوانند مسائل بزرگ کشور را حل کنند و مهمترین امر در این مسئله استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی است.

فرماندار ملایر گفت: مسئولین همواره باید مورد سوال قرار گیرند و مسئولیت فقط به موقع حاضر شد در سر کار نیست و بسیاری از مشکلات کنونی با مدیریت جهادی حل خواهد شد.

وی با اشاره به مهمترین اتفاقات سال 94 بیان کرد: تلخ ترین خاطه در سال 94 فاجعه منا بوده که بسیاری از حجاج ازجمله 457 زائر ایرای بر اثر سوء مدیریت آل سعود جان خود را از دست دادند.

رضایی افزود: توافق هسته ای پس از 12 سال، اجرای برجام  و انتخابات اسفند ماه 94 نیز جزء رویدادهای خوب سال 94 بودند.

وی گفت: در مذاکرات هسته ای ایران فقط کشورهای 1+5 نبودد ونماینده  بیش از 30 کشور  در این مذاکرات حضور داشتند و با توجه به هدایت های رهبری و تدبیرتیم مذاکره کننده و دولت این مذاکرات به نفع ایران تمام شد.

فرماندار ملایر گفت: اجرای برجام با مخالفت تندروهای آمریکایی و کشورهای عربستان و اسرائیل همراه شده  و این نشان دهنده نفع برجام برای ایران است.

وی با اشاره به نماین شدن آثار برجام در سفره مرد م گفت: باید مراقب شیطنت‌ها بود و همانگونه که رهبری همواره تاکیدکرده اند رژیم آمریکا قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما