نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. فروردين 1395 - 11:08   |   کد مطلب: 18727
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را تعیین کرده است اما متاسفانه این امر روی زمین باقی مانده و در برخی از موارد خاص نیز اقدامات عملی صورت نگرفته است.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالمجید شیخیکارشناس مسائل اقتصادی  در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا: اظهار داشت: دولت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را تعیین کرده است اما متاسفانه این امر روی زمین باقی مانده و در برخی از موارد خاص نیز اقدامات عملی صورت نگرفته است.

 

شیخی افزود: اگر دولت بتواند قفل نظام نقدینگی و بانکی را به سمت تولید باز کند و همزمان با آن بتواند جریان ذیل نقدینگی و سرمایه گذاری را صرف اموری چون: فعالیت های دلالی و بازرگانی کند و همچنین سیاست های تجاری را با دو اقدام مذکور هماهنگ کند، آنوقت یک نشان مناسب و خوبی از شروع اقدامات عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

 

این کارشناس مسائل اقتصادی در پاسخ به سوال خبرنگار دانا در خصوص راهکارهای موثر و مناسب در تحقق اولویت های اقتصادی دولت گفت: دولت باید عملاً اقتصاد مقاومتی را در صورتی شروع کند که نظام پولی، بانکی و سرمایه گذاری با حمایت هایی که دولت خواهد کرد، در خدمت تولید قرار گیرد تا در جهت بالندگی و تقویت تولید و تولیدکنندگان باشد. در این صورت باید امیدوار شد که دولت به وعده هایی که در حوزه اقتصاد داده است جامه عمل پوشانده است. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار