نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. فروردين 1395 - 14:13   |   کد مطلب: 18777
فرماندار ملایر گفت: بايد به سمتي حرکت کرد که که بتوان صنايع تبديلي را به عنوان يک ضرورت در شهرستان ايجاد کرد و بدور از بحث شعار و تعارف با عزم جدي و سياست هايي که براي مسئولان تعيين شده اين امر را اثبات کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در نشست با اعضاي انجمن صادر کنندگان کشمش ملایر با اشاره به مزايا و پتانسيل هاي شهرستان ملایر اظهار داشت: باید به خوبی از مزايا و پتانسيل هايي که شهرستان استفاده کرد و در این راستا  صنايع تبديلي انگور و فرآورده هاي آن پتانسيل بسيار بوده که باید به آن پرداخته شود.

وی افزود: بايد به سمتي حرکت کرد که  که بتوان صنايع تبديلي را  به عنوان يک ضرورت در شهرستان ايجاد کرد و بدور از بحث شعار و تعارف با عزم جدي و سياست هايي که براي مسئولان تعيين شده اين امر را اثبات کرد.

فرماندار ملایر گفت: باتوجه به رقابت هاي جدي که امروز در صادرات به خصوص در بازار کشمش وجود دارد، مي طلبد که واحدهاي کشمش پاک کني شهرستان از روش هاي نوين استفاده کنند و در امر توليد و فرآوري روش هاي سنتي را کنار گذاشته و روش هاي جذاب را در توليد و بسته بندي و بازار پسند صادرات را در پيش گرفته و در جذب بازارهاي جهاني تلاش کنند.

وی با اشاره به فصلی بودن کار در کارخانه کشمش رعايت استاندارد سازي، مسايل زيست محيطي ضروری دانست و افزود: باید در در راه اشتغال و توليد بايد تلاش کرده  و به طور واقع بينانه از آن حمایت کرد.

رضایی با اشاره به مهمترین مزایای  وجود اتاق بازرگانی در شهرستان ملایر بیان کرد: يکي از دلايل تشکيل اتاق بازرگاني ارائه  خلاقيت‌ها و پيشنهادتات و راهکارهايي تخصصي  به مسئولین است.

وی گفت: مصمم به پيگيري و رفع مشکلات صنايع و واحدهاي توليدي و صنعتي شهرستان بوده  و همه مديران در شهرستان بايد همکاري و حمايت لازم را از صنعت و فعالان صنعتي اين شهرستان داشته باشند.

فرماندارملایر  افزود: آنچه وظيفه ما هست در سطح ملي و استان و شهرستان پيگيري مي کنيم و در آخرين کارگروه توسعه صادرات غيرنفتي استان نيز پيگيري پايين آوردن تعرفه صادرات به روسيه مصوب شد که موارد در دست پيگيري است.

وی با تقدیر از خدمات کارخانه هاي کشمش در زمينه توليد، ايجاد اشتغال و صادرات تقدير اظهار کرد: با توجه به اينکه توليد و اشتغال بسيار براي دولت و مردم مهم است، اميدواريم روز به روز اين زمينه فراهم شود و با تلاشي که همه شما داريد بتوانيم در عمل ثابت کنيم که يک اقدام عملي صورت گيرد.

فرماندار ملایر با اشاره به تاثیر تحریم ها بر صادرات بیان کرد:  دوره اخير تحريم ها و مبادلات اقتصادي و عدم جابجايي پول و برخي سياست هايي که اعمال شد، يک نگراني هايي ايجاد کرد که انگيزه توليد و صادرات و انگيزه تلاش بيشتر کاهش پيدا کرد، اما امروز مسايل برطرف شده و دولت اعتقاد کامل دارد که کار بايد به بخش خصوصي واگذار شود و به طور عملي و جدي از توليد و صادرات غير نفتي به خصوص در عمل حمايت کند.

وي با بيان اينکه سال جديد نيز که به اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل مزين شده، تاکيد کرد: تحقق آن يک عزم جدي مي طلبد که خوشبختانه در همين مدت اخير آنچه ديده شده همه مصمم به انجام کار هستند و در شهرستان نيز عمده کار ما در سال جديد معطوف به مسايل اقتصادي است.

رضایی گفت:  در بحث سرمايه گذاري و حمايت از سرمايه گذاري هاي انجام شده بايد از همه فرصت ها استفاده کنيم و انتظار دارم با وجود اينکه هر تصميمي که در گذشته صورت گرفته، چه مصوبات دولت، چه تصميمات استاني و شهرستاني همه براي ما محترم است و اگر چه امروز برخي تصميمات مانع است اما بايد براي رفع آن تلاش کنيم و بايد آن را از راه خودش حل کنيم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار