نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. فروردين 1395 - 9:55   |   کد مطلب: 18783
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ملایرخبر داد:
برپایی نماز جماعت در 104 مسجد ملایر
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر گفت: در شهرستان ملایر35 مسجد در اقامه نمازجماعت صبح و58 مسجد در اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و 104 مسجد در اقامه نماز جماعت مغر ب و عشاء فعال هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام و المسلمین مهدی بیات در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان ملایر با اشاره به وضعیت اقامه نماز جماعت در مساجد شهر ملایر اظهار داشت: در شهرستان ملایر35 مسجد در اقامه نمازجماعت صبح  و58 مسجد در اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و 104 مسجد در اقامه نماز جماعت مغر ب و عشاء فعال هستند.

وی افزود:در 42 ادراه از ادارات و در 21 خوابگاه دانشجویی  اقامه نماز جماعت برقرار میباشد و در بحث اقامه نماز مدارس شهرستان تعداد 88 نفر از روحانیون معظم و 170 نفر از فرهنگیان محترم اقامه نماز جماعت می‌نمایند

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر با اشاره به نقش موثر اقامه نماز در مدارس بیان کرد:   بحث اقامه نماز در مدارس و آشنایی نوجوانان و جوانان در امر نماز ، نشست های دانش آموزی و خانواده وساماندهی ائمه جماعات مدارس و خوابگاهها بسیار مهم است.

وی با اشاره به ورود به فصل گرم سال افزود: نمازخانه های بین راهی وورودی شهر ها و پارکها و فضای سبز آماده شوند  تا با اقامه نماز جماعت در این مکانها توجه بیشتری به روح نماز و اقامه نماز اول وقت و به جماعت قرار گرفته شود .

 فرماندار ملایر نیز در این جلسه اظهار کرد: اگر همه ابعاد زندگی انسان از راه نماز دنبال شود خیلی  از مشکلات حل می شود

عبدالعظیم رضایی افزود:  از این حیث تکلیف دینی بر دوش همه ما  قرار گرفته شده  است و این نباشد که انسان فقط در برخورد با مشکلات به سراغ نماز برود وما باید در همه امور اولویتمان را بر نماز  قرار دهیم.

وی گفت: اگر ما در مدارس بتوانیم نوجوانان و جوانان را در امر نماز از همان ابتداء آشنا کنیم مسلما کار در دانشگاهها و مراتب بالاتر سهل و آسان خواهد بود که این تکلیف بر دوش اداره آموزش و پرورش می‌باشد.

فرماندار ملایر گفت در امرتبلیغ و ترویج  نماز نباید تکلیف را فقط بر دوش روحانیون معظم و مسئولان  محترم فرهنگی  قرار داد بلکه ممکن است توجه یک معلم شیمی یا فیزیک به نماز اثرات بیشتری در رفتار اجتماعی و دینی دانش آموزان  برجای بگذارد و همچنین این رسالت بر دوش خانواده ها  نیز میباشد.

وی گفت:  باید در جلساتی با خانواده ها مطرح شود والحمدلله در بحث ترویج و تبلیغ   نماز شهرستان از نظر کیفیت و کمیت  از رشد خوبی برخوردار است .

دیدگاه شما

آخرین اخبار