نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. فروردين 1395 - 17:28   |   کد مطلب: 18797
امام جمعه مشهد مقدس گفت: روزی آمریکا می‌خواست بر این مملکت مسلط شود اما امروز می‌خواهد ما نباشیم که او زنده بماند یعنی با وجود ما حیات برای آمریکا ممکن نیست، دشمنی آمریکا علاج ندارد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از صبح توس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: نکته قابل تأمل در شناخت تکلیف وظایف اجتماعی و سیاسی توجه و تأمل در راهبردهای مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال است.

 

امام جمعه مشهد مقدس افزود: یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری از سال 69 تاکنون این بوده که راهبردی که باید مسئولان نظام و مردم، تمام جریان زندگی سیاسی و اجتماعی خود را با آن راهبرد تنظیم کنند در ابتدای هر سال مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال اعلام می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در میان تمامی راهبردها، شاید بیش از 10 مورد در شعارهای سال مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی را مطرح کرده‌اند، اگر اقتصاد مقاومتی فقط یک جریان دفاعی در برابر تهاجم دشمن عنوان کردید اگر یک روزی تهاجم دشمن از حوزه اقتصاد برطرف شد اقتصاد مقاومتی لازم نیست اجرا شود؟

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: اگر برای مقابله راه دیگری پیدا کردیم آن راه را صورت می‌دهیم، اگر بنا است مشکل اقتصاد را مذاکره و تنش زدایی و اصلاح سیاست خارجی حل کند چرا سراغ اقتصاد مقاومتی برویم؟ عده‌ای اینگونه نگاه می‌کنند اما توجه ندارند که تهاجم اقتصادی اسلحه دشمن است و انسان نمی‌تواند با دشمن در انتخاب اسلحه مذاکره کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: این معقول است که مثلاً بگوئیم با دشمن مذاکره می‌کنیم که از موشک استفاده نکند؟ اینکه عقلانی نیست. این حرف نامعقول است، اگر دشمن تشخیص داده که بعد از سال‌ها جنگ و اجرای فتنه و توطئه شیطانی مختلف ناکام مانده و به این نتیجه رسیده که باید سفره و معیشت مردم را هدف قرار دهد معنا ندارد بگوئیم مذاکره می‌کنیم که تو از این سلاح دست بردار.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: روزی آمریکا می‌خواست بر این مملکت مسلط شود اما امروز می‌خواهد ما نباشیم که او زنده بماند یعنی با وجود ما حیات برای آمریکا ممکن نیست، دشمنی آمریکا علاج ندارد.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود در زمینه ابعاد اقتصاد مقاومتی عنوان فرمودند که اقتصاد مقاومتی کاربردش در عرصه سیاست و فرهنگ هم بارز است، در عرصه سیاست اگر می‌خواهیم مجری نظریات استکبار نشویم و به ساز آنها حرکت نکنیم و در عرصه سیاست برابر جهانخواری و استکبار استقلال داشته باشیم باید اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

 

امام جمعه مشهد مقدس گفت: نباید به غیر از خودمان وابسته باشیم آن زمان است که در برابر تمام مطامع استکباری مقاومت کنیم، برادران و خواهرانی که انقلاب را درک نکردید، این انقلاب نیامد شرایطی را فراهم کند که فقط معیشت لازم را فراهم کند، این انقلاب برای این نیامد، رسالت این انقلاب این بود که یک الگوی مدیریتی به دنیا و در برابر دموکراسی 250 ساله فرسوده لیبرالیسم یک دکترین سیاسی نشان دهیم که مدیریت آن با الله باشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: انقلاب برای این بوده است، این اصل انقلاب ما بوده است و ما برای این انقلاب کردیم، اگر این خط مشی بخواهد در دنیای اسلام نهادینه شود و مستضعفان جهان باید بگیرند باید حرکت کنیم و هر توقعی غیر از این توقع ضد خون شهیدان است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند این اصول تنها با اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی برای ما خودباوری می‌آورد و اگر خودباور شدیم در سیاست استقلال داریم و مقابل آمریکا می‌ایستیم، استقلال مقاومتی نسل جوان ما را حفظ می‌کند و وی را به جوانی آفریننده و سازنده تبدیل می‌کند و با این جوان است که فرهنگ اسلامی در کشور ما پیاده سازی می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: چشم ما در این زمینه نباید فقط به دولت و مجلس باشد، مردم اقتصاد مقاومتی را شما بخواهید و ابتدا از خودتان شروع کنید و ابتدا خودتان وابسته به خودتان و تولید خود باشید. این قصه باید از این مردم شروع شود و دولتمردان نیز برحسب فرمایش رهبری باید فرامین اقتصادی را بنیان کنند.

 

وی افزود: اگر شما مردم بخواهید و این راهبرد را اجرایی کنید که فرمول و مولفه‌های آن نیز بیان شده است قطعاً شدنی است. عظمت و هستی ما مرهون اجرایی شدن این اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار