نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. فروردين 1395 - 7:49   |   کد مطلب: 18821
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان طرح هادی در 173 روستای بالای 20 خانوار شهرستان باید اجرا شود گفت: تا کنون در 82 روستای شهرستان طرح هادی اجرا شده است.

به گزارش  ملایری ها؛ عبدالعظیم رضایی در مراسم بهره‌برداری از طرح هادی روستای آبدر بخش زند ملایر با بیان اینکه امسال  به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل »از طرف مقام معظم رهبری انتخاب شد گفت: یکی از مشکلات مهم کشور ما مسئله اقتصاد بوده و اقتصاد ضعیف مشکلات عمده  برای مردم ایجاد کرده که مسکن، اشتغال و معیشت مردم بر مبنای آن است.
وی با اشاره به  ظرفیت‌ها و منابع غنی در کشورمان افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب با این وجود مردم روستاها در فقر و مشکلات اقتصادی زندگی می‌کردند.
فرماندار ویژه ملایر افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تاسیس بنیاد مسکن در مناطق مختلف روستایی اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفت.
وی گفت: بهسازی و اجرای طرح هادی در روستاها، توجه به ساخت واحدهای مسکن روستایی ، مقاوم سازی این واحدها و اجرای سند مالکیت از جمله این اقدامات است.
رضایی با بیان اینکه سال گذشته سال بسیار سختی از نظر اقتصادی برای کشورمان بود تصریح کرد: با وجود این مشکلات ساخت‌ و سازها در روستاها متوقف نشد.
وی بیان کرد: امروز با ایجاد برجام و برداشتن تحریم‌ها  با یک برنامه‌ریزی درست گشایشی در امور اقتصادی کشور ایجاد شده که امیدواریم شاهد رفع مشکلات و پویایی بیشتر در روستاها باشیم.
فرماندار ملایر مشکل بهسازی و بافت فرسوده روستاها را مهم ارزیابی کرد و افزود: این همه مشکل نیست مشکلات اجتماعی ،ازدواج و اشتغال جوانان نیز از مسائل مهمی است که  امیدواریم  با رونق اقتصادی و موفقیت دولت حل شود.

وی در ادامه به بحث مهم انتخابات  اشاره کرد و گفت: انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته  با حضور خوب مردم و با مشارکت بالا و بدون حاشیه در شهرستان بر گزار شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه انتخابات شهرستان ملایر برای انتخاب دومین نماینده به دور دوم کشیده شد امیدواریم دور دوم انتخابات  در دهم اردیبهشت ماه  نیز با مشارکت بالا و دقت نظر برای انتخاب نماینده دیگر ملایر برگزار شود.
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان طرح هادی در 173 روستای بالای 20 خانوار شهرستان باید اجرا شود گفت: تا کنون در 82 روستای شهرستان طرح هادی اجرا شده است.
مسعود رضایی رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر نیز بیان کرد: از تعداد 82 روستای شهرستان  که طرح هادی در آنها اجرایی شده 29 روستا در دولت تدبیر و امید و 54 روستا در گذشته انجام شده است.
وی  با بیان اینکه 28 هزار واحد روستایی در شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارند افزود: تا کنون در این زمینه  18 هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان اجرایی و در حال ساخت است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر گفت: از این تعداد  ۱۶ هزار واحد به بانک ۱۵ معرفی  هزار واحد و۱۷۵میلیارد تومان به سیستم بانکی عقد قرار داده و به بهره‌برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: 19 هزار جلد سند در شهرستان صادر شده که در این زمینه شهرستان ملایر یکی از شهرستان‌های برتر استان است.
 رضایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هادی روستای آبدر نیز گفت: این طرح  سال ۱۳۸۲ تهیه و عملیات اجرایی آن در سال 90 بوده است.

وی با اشاره به اتمام طرح روستای آبدر خاطرنشان کرد: طرح هادی این روستا  با  ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار اجرا  شده که از این میزان 250 میلیون تومان اعتبارات دولتی و۳۰ میلیون از مشارکت‌های مردمی بوده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان از هدف گذاری ساخت 7 هزار واحد مسکن روستایی در استان در سال جاری خبر داد
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حسن ظفری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن در 21 فروردین ماهسال 58  اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت سالروز تاسیس این نهاد این هفته برنامه‌های مختلفی در استان اجرا شد.
وی از افتتاح 2 هزار و 350 واحد مسکن روستایی در این هفته خبر داد و گفت: 30 پروژه عمرانی نیزدر سطح استان  به بهره‌برداری رسید.
مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان از واگذاری 2 هزار سند مالکیت به صورت نمادین در همدان در این هفته خبر داد و افزود: فرایند فعالیت‌ها و برنامه‌ها همچون گذشته در این نهاد ادامه دارد.
وی با بیان اینکه برای پیشبرد برنامه‌های بنیاد مسکن در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مشارکت مردم امری ضروری است تصریح کرد: همچون گذشته نیازمند حمایت نهادهای محلی و مردمی برای رسیدن به موفقیت بیشتر هستیم.
ظفری اظهار کرد: امیدواریم با هم افزایی و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی و دهیاران بتوانیم خدمات بیشتری را درراستای بهسازی روستاها به مردم استان ارائه دهیم.
وی همچنین به هدف گذاری بنیاد مسکن استان برای ساخت واحدهای مسکن روستایی در سال جاری اشاره کردو گفت: در این زمینه ساخت 7 هزار واحد مسکن روستایی را پیش بینی کرده‌ایم.
مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم  با این هدف گذاری 5 هزار واحد مسکن روستایی را در سال جاری به اتمام برسانیم.
وی یادآور شد:  اعتبار پیش بینی شده از سوی دولت برای این طرح بیش از 105 میلیارد تومان خواهد بو.د
وی افزود:  با مشارت و آورده مردم می‌توان گفت فعالیت‌های بخش مسکن برای ساخت این تعداد واحد مسکونی به بیش از 210 میلیارد تومان می‌رسد که میتوند در پویایی اقتصاد و اشتغال  استان تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار