نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. فروردين 1395 - 7:10   |   کد مطلب: 18828
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از اجرای آییاری تحت فشار در 4 هزار و 620 هکتار از اراضی شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری ها، غلامحسین تقوی در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به بحران آب یکی از مشکلات جدی در کشور است اظهار داشت: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری با هدف صرفه جویی و مقابله با بحران آب در بخش کشاورزی یکی از ضروریات محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده مدیریت جهاد کشاورزی ملایر در سال گذشته در این بخش گفت: این مدیریت در سال 94  نسبت به معرفی 111پرونده متقاضیان اجرای آبیاری تحت فشار به مساحت یک هزار و 211 هکتار به مدیریت امور منابع آب اقدام  کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی ملایر افزود: از این تعداد تاکنون 52 مورد آن به مساحت 729 هکتار موفق به دریافت مجوزار امور آب شده و پرونده آنها برای طراحی به انجمن صنفی شرکت‌های آبیاری تحت فشار ارسال شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به کمبود سقف اعتبار تخصیصی برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در سال گذشته فقط 5 پرونده با مساحت 46 هکتار موفق به دریافت اعتبار و اجرای طرح شدند.
 تقوی بیان کرد: ما بقی پرونده‌های باقی مانده امسال اجرا خواهد شد که در این زمینه نیازمند تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای آن هستیم.
وی با بیان اینکه تا کنون 331 مورد آبیاری تحت فشار در شهرستان انجام شده تصریح کرد: این میزان در 4 هزار و 620 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اجرا شده است
این مسئول همچنین به اجرای طرح‌های آبیاری کم فشار مدیریت جهاد کشارزی ملایر اشاره کردو افزود: این مدیریت در سال 94 نسبت به معرفی 118 مورد پرونده متقاضیان اجرای آبیاری کم فشار (لوله گذاری) به مدیریت امور منابع آب اقدام  کرده است
وی بیان داشت: در این زمینه نیز تا کنون تنها 7 مورد به طول 203 هزار و 57 متر  با اعتبار 652 میلیون تومان موفق به دریافت اعتبار و اجرای طرح لوله گذاری در مسیرهای انتقال آب چاه آب کشاورزی خود شده‌‌اند.

تقوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز 9 جلسه کارگروه کشاورزی با هدف رفع مشکلات بخش کشاورزی شهرستان وهمچنین بهینه سازی مصرف آب در این بخش با حضور مسئولان برگزار شد که این جلسات امسال نیز ادامه دارد.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار