نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. ارديبهشت 1395 - 9:59   |   کد مطلب: 18850
معاون استاندار همدان و فرماندار ويژه ملاير گفت: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي كه مقام معظم رهبري بسيار به آن تاكيد كردند، هيچگونه كوتاهي از مديران شهرستان پذيرفته نيست.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ ايرنا عبدالعظيم رضايي در نخستين نشست شوراي اقتصاد مقاومتي شهرستان ملاير افزود: با توجه به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، بايد از همه ظرفيت ها و استعدادهاي شهرستان براي تحقق اين شعار استفاده كنيم.
وي اظهار كرد: با وجود اين همه منابع طبيعي و انساني و استعدادهاي فراوان در كشور، استان و شهرستان بايد به شكوفا سازي فعاليت هاي اقتصادي كشور برسيم.
وي با تاكيد بر اينكه در اين راستا نيازمند يك مدل بومي در شهرستان هستيم، افزود: مجموعه شهرستان در بخش ها و حوزه هاي مختلف بايد تلاش مضاعفي را به كار گيرند تا بتوانيم بهره وري و راندمان را در همه حوزه ها ارتقا دهيم.
رضايي بر لزوم درست مصرف كردن و صرفه جويي در تمامي منابع و موارد گفت: مديران دستگاه هاي اجرايي بايد آمادگي لازم را در اين زمينه داشته باشند و مديران استاني نيز موظف به انجام درخواست هاي ما هستند.
وي كشاورزي و صنعت و معدن را از اركان هاي مهم اقتصاد مقاومتي دانست و بيان كرد: بايد تمامي فرصت هاي سرمايه گذاري را واقع بينانه در اختيار سرمايه گذاران قرار دهيم و حداكثر مساعدت را با سرمايه گذار به عمل آوريم.
فرماندار ويژه ملاير همچنين برجام را نقطه اميدي براي كشور دانست و افزود: اكنون با اجراي برجام بهترين زمان ممكن براي ترميم اقتصاد كشور است تا با تدبير بتوانيم مشكلات انباشته شده در جامعه را حل كنيم.
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري ويژه ملاير نيز از تشكيل پنج كميته در راستاي اقتصاد مقاومتي در اين شهرستان خبر داد و گفت: كميته هاي آموزشي و فرهنگي، خدمات، زيربنايي، اقتصادي و كميته فرعي بخشداران با شكل گيري شوراي اقتصاد مقاومتي تشكيل شدند.
محمد حامدي نژاد اظهار كرد: جلسه هاي شوراي اقتصاد مقاومتي هر دو هفته يكبار تشكيل و گزارش مصوبات و اقدامات اين شورا به دبير ستاد اقتصاد مقاومتي استان همدان ارسال مي شود.
وي ادامه داد: خروجي اين كميته ها نهادهايي هستند كه بايد از تمامي امكانات و قابليت هاي شهرستان استفاده كنند تا در بخش هاي صنعت و معدن، كشاورزي، تكنولوژي، نهادهاي دانش بنيان، بازرگاني و صادرات، مسكن و اشتغال به خودكفايي برسيم.

دیدگاه شما