نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. ارديبهشت 1395 - 15:23   |   کد مطلب: 18863
مدیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر خبر داد
نبود نقدینگی و سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی ملایر
مدیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر نبود نقدینگی و سرمایه در گردش را مهم‌ترین مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی ملایر برشمرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر مهم‌ترین وظیفه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی را ایجاد اشتغال و حمایت از کارگران و صاحبان مشاغل دانست و بیان کرد: این اداره همواره در راستای حمایت از کارگران از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی شهرستان ملایر بازدید ادواری و دوره‌ای را دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک‎هزار و 150 مورد بازرسی از واحدها و کارخانه‌های شهرستان انجام شده است؛ افزود: پیگیری بیمه کارگران، رفع مشکلات و شکایات کارگری، تلاش برای پرداخت به موقع حقوق از سوی کارفرما از جمله اقدامات واحد بازرسی این اداره در سال گذشته بوده است.

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر تصریح کرد: کارگرانی که در کارخانجات و واحدها نتوانسته‌اند به حق و حقوق خود از سوی کارفرما دست پیدا کنند با تنظیم شکایت و مراجعه به این اداره نسبت به پیگیری حق و حوقق خود اقدام می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانجات کمبود نقدینگی و سرمایه درگردش است اضافه کرد: این موضوع باعث تعطیلی و نیمه فعال شدن این واحدها شده است.

کارگر عدم فروش محصولات در بازار، نبود تسهیلات لازم، بالا بودن بهره بانکی، فروش به صورت چکی، اقساط عقب افتاده به بانک‌ها و... را از جمله مشکلات کارفرمایان و واحدهای تولیدی دانست.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 2 هزار و 700 نفر از کارگران در شهرستان بیمه شدند، گفت: از این تعداد 2 هزار و 310 نفر بیمه اجباری بوده است.

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ملایر تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه این اداره را در سال گذشته 556 نفر دانست و تصریح کرد: آمار اشتغال ایجاد شده با توجه به بیمه افراد بیش از این بوده است.

وی از افتتاح پایگاه بسیج کارگری شهر سامن در هفته کار و کارگر خبر داد و اظهار کرد: هفت پایگاه بسیج کارگری در شهرستان فعال است.

کارگر در ادامه تجلیل از کارگران نمونه در کارخانجات، برگزاری مسابقات ورزشی بین باشگاه‌های استان و شهرستان، برگزاری ورزش صبحگاهی در یکی از کارخانه‌های ملایر و دیدار با خانواده شهدای کارگر را نیز از دیگر برنامه‌های این هفته در ملایر دانست.

وی بازدید از شرکت‌های تعاونی، برگزاری جلسه با هدف پیگیری مشکلات کارخانه‌ها و واحدای تولیدی ملایر با صاحبان مشاغل و کارفرمایان و... را نیز از دیگر برنامه‌های این هفته در ملایر برشمرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار