پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

7. ارديبهشت 1395 - 13:12   |   کد مطلب: 18873
دو ماه پیش، دولت کانادا برخی از تحریم‌های ایران را برداشت تا بتواند از بازار هواپیمایی ایران نفع ببرد.

به گزارش ملایری‌هابه نقل از سناباد نیوز، با خروج ایران از سایه تحریم‌های بین‌المللی و افزایش تولیدات نفتی و فعالیت‌های تجاری غیرنفتی این کشور، شرکت‌های مختلف از اقصی نقاط جهان وسوسه شده‌اند که سهمی از بازار ایران داشته باشند یا به قول نشریه اینترنشنال بیزینس تایمز، قسمتی از کیک ایران را بخورد.

شرکت هواپیمایی و ریلی بمباردیر کانادا هفته گذشته هیئت تجاری‌ای به خاورمیانه فرستاد. دو ماه پیش، دولت کانادا برخی از تحریم‌های ایران را برداشت تا بتواند از بازار هواپیمایی ایران نفع ببرد.

پیر بدوئین، رئیس اجرایی شرکت بمباردیر در رأس هیئت تجاری کانادا مذاکراتی با مقامات ایرانی در منطقه آزاد قشم داشت تا خط هوایی بمباردیر را در این منطقه راه بیاندازد. در گزارش خبرگزاری بلومبرگ آمده است که یک منبع آگاه از منطقه آزاد قشم اعلام کرده است که مقامات قشم به دنبال بستن قرارداد تجاری با شرکت بمباردیر در ۲ ماه آینده هستند.

با وجود این، سخنگوی این شرکت کانادایی اظهار داشته است که با ایران مذاکراتی برای فروش هواپیما به آن‌ها داشته‌ایم، اما این ادعا که گفته می‌شود بمباردیر قرار است در ایران یک خط هوایی جدید راه بیاندازد، نادرست است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماریانلا دلاباررا سخنگوی شرکت بمباردیر اظهار داشت که مونترال درباره جزئیات دیدار به ایرانی‌ها برای فروش هواپیما صحبتی نکرده است، اما باید گفت که مذاکرات در حال پیشرفت است.

وی همچنین گفت: «ما [شرکت بمباردیر] هواپیما و قطار می‌سازیم و می‌فروشیم. در مذاکرات با ایران پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و دیدارهای بیشتری هم در آینده خواهیم داشت».

سخنگوی شرکت بمباردیر در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ اظهار داشت که این شرکت فرصت‌های مشخصی در منطقه خاورمیانه را برای تجارت در بخش هواپیمایی شناسایی کرده است، اما درباره جزئیات آن صحبتی نکرد.

پروژه جدید شرکت هواپیمایی بمباردیر در رده هواپیماهای مسافربری سری C، سال‌ها عقب ‌افتاده است و با میلیاردها دلار کسری بودجه مواجه شده است.

بمباردیر در مقایسه با بوئینگ و ایرباس سفارش‌های بسیار کمی داشته است. هواپیمایی ایرباس توانست سفارش ۱۱۸ هواپیما به ارزش 27 میلیارد دلار را از ایران بگیرد. شرکت بوئینگ نیز در حال مذاکره با ایران است.

این‌طور نیست که کانادا موضعی مشابه رژیم صهیونیستی در مقابل ایران داشت باشد، اما همین کانادا پیش از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد که نسبت به رویکرد ایران «به‌شدت بدبین» است. به گزارش نشنال پست، در بیانیه دفتر نخست وزیری کانادا، مجموعه‌ای از اتهامات نیز علیه ایران مطرح شده و آمده است که ما همچنان نسبت به تعهد حکومت ایران به اصلاحات به‌شدت بدبین هستیم، زیرا برنامه هسته‌ای آن‌ها دست نخورده ادامه پیدا کرده، آن‌ها به تأمین مالی شبکه‌های تروریستی، از جمله حکومت جنایتکار اسد که با اتهام جنایت جنگی روبروست ادامه می‌دهند و همچنین نادیده گرفتن حقوق بشر از سوی آن‌ها نیز همچنان ادامه دارد!

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار